- Jag vet vad jag önskar mig till jul!!!!


 

Fredrik Lindström kommer ju ut på turné landet runt, hur mycket jag än uppskattar

honom så kommer jag INTE att följa På spåret kan jag bara meddela, så gammal

har jag inte hunnit bli än, men jag vill hemskt gärna få mig en biljett till hans show

här i Umeå i mars!

 

Om det finns någon som är intresserad av att haka på,

eller bara ge mig en liten biljett i present, här har ni sidan.

(eller varför inte bara klicka in här och boka direkt?)



Några ord om föreställningen:

Det borde vara överflödigt, ändå påpekas det då och då: Vi svenskar är ju också människor.
Om än lite stela, hämmade, hårt pott-tränade och allmänt "okontinentala", så i alla fall människor.
Inte för att någon direkt har påstått något annat, men ändå. Den svenska självbilden är inte särskilt
positiv, för att uttrycka sig milt.


"Osvensk" hör till det finaste beröm man kan få. Och det är märkligt med tanke på att en stor
del av svenskarna enligt en färsk undersökning anser att Sverige är världens bästa land att leva i.
Hur kan Sverige vara bäst, när svenskarna är så dåliga? Vad är det som inte stämmer?


"Svenskar är också människor!" är en enmansföreställning om den svenska mentaliteten,
fylld av igenkänning, vardagsbekännelser, överraskande jämförelser och analyser av det
politiskt korrekta. Föreställningen hade urpremiär i oktober 2007 och har spelats för utsålda hus
över hela Sverige.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: