- Hästmjölk och hästkött, intresserad?


 

Tydligen ska hästmjölk vara bra mot psoriasis, jag har inga

andra källor än just Equilac´s exklusiva hemsida...

 

 

" 23 personer, med lätt till halvsvår eksem, testades. En del av dessa testpersoner använde hästmjölk under en period på fyra månader, medan en annan del använde en placebo. Varje månad utvärderades de olika testpersonernas hudproblem och då kunde testpersonerna även dela med sig av sina erfarenheter gällande minskningen av klåda som orsakades av eksemet.

Av studierna framgick att de personer som använde en placebo inte kunde uppvisa några förbättringar. Men i gruppen testpersoner som använde hästmjölk i fyra månader kunde 30% uppvisa tydliga förbättringar.

Av studierna framgick att ju längre man använder hästmjölk, desto bättre resultat."

 

 

Visst låter det vetenskapligt och allt, en studie, inte illa,

på hela 23 personer....hmmm, och en del av dessa testpersoner...

 

Nå ja, att man använder hästars mjölk känns väl ändock helt ok för mig

däremot har jag ju aningens svårare för att tanken att föda upp hästar enbart

för att de ska slaktas och ätas upp av oss människor, för mig är hästar så

mycket mer än bara ett stycke kött som vandrar omkring....

 

Känner du däremot att det kan vara något intressant så titta här,

bjussar på en länk till lite tillredningstips och allmänna fakta om hur

man bäst använder sig av detta kött....  Metro - grocers by proffesion

(en kanadensisk sida, där de fö i vissa delar av landet äter en hel del pålle)

 


 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: