- Bakom alla molnen tittar alltid en liten solstråle fram

Thank you




och återigen handlar det om en så banal sak som kött ;-)

Där står jag, min vana trogen, och rotar bland "billikötte"
och som vanligt är det mest storfamiljsförpackningarna
som finns där...

Lövbiff, jo men visst, men vad tusan, inte är 90 :- kött sååå billigt väl?

Jag muttrar över storlekarna på förpackningarna, kan väl säga att jag
suger musten ur pensionärstiden numer
och även lagt mig till med det
där sura, gnälliga pensionärstugget på affären och helt plötsligt svarar
någon!

Vi är två som muttrar minsann, det är gemenskap på hög nivå så jag
tar i ännu mer och svär nog en sväng också, VIPS så ligger en lagom
förpackning framför mig och jag hör:

- Men här har du ju en!

Alltså, den där kvinnan, som givetvis smet iväg, hann se ett leende på
hennes läppar ivf, överlät två helt perfekta ryggbiffar till oss!! Det här
är livskvalité på allra högsta nivå anser jag, jag står med smaskigt kött
och hon känner sig ganska nöjd, mer sånt åt folket!


Så dagens ros går till dig, du som dessvärre bara vagt finns lagrad i min
dimmiga hårddisk, glasögon hade du, ett rart leende och en vänlig själ!


Dottern får sin rättikegratäng, att hon inte lessnar snart???, med gokött
och beasås och jag, jag blev bara så glad, mer behövs inte för att sudda
undan lite av skiten borgarna håller på med!


Idag är det fredag, Idol-final och så klart ska det röstas på Calle, efter
ypperliga middagen, det enda som är lite av en smolk i bägaren är att
jag inget gotta har.... MEN, snus finnes, och Pepsi, lyckan är total!

1 Anna:

skriven

Ja, vardagsänglar visst finns dom!! :)

Du har din pepsi och jag... Jag har RÖÖÖÖDVIIIN!! :)

Kram och ha en snuskigt trevlig helg!!

2 Zandra:

skriven

Hej och tack så mycket :)

Myh får allt ta och nöja sig med moster-rollen ett tag tycker jag, innan hon skaffar egna :) Hon kanske blir avskräckt oxå, man vet ju aldrig :P

Tack igen, hoppas ni har det bra. Kram Zandra

3 A:

skriven

Jag är nog den mest gnälliga människa som finns på den här sidan jordklotet, utan att vara pensionär...I alla fall så finns det nog en del (som min chef) som uppfattar mig så...

Kram!

4 Madeleineslife:

skriven

Sv: jaha, en liten hamster.. Jag kunde inte ha dom jag hade lösa...

Vilken panik man får när man inser att sitt djur håller på att drunkna!

Din dotter hade nog aldrig förlåtit dig, men nu hände ju inget..



Ja det var en snäll människa, dom finns men tyvärr är det för få som tar sig den tiden! Det kostar ingenting, men det gör dessto mer!

Kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: