- Jag är en sån där jobbig morsa....

Ikväll bänkade jag mig helt enkelt "hemma" hos dotterns älsk,
jo, hon var givetvis med och ja, han jobbar sena skiftet
men ändå....

Varför jag skulle dit o störa kanske ni undrar? Förutom det lilla
faktumet att jag trivs i dotterns sällskap, förstås!, så var jag också
väldigt sugen på att få prova att spela något av alla dem tv-spel som
finns där hemma....



Kvällens solklara vinnare var givetvis och utan tvivel Guitar Hero 3 !
Trots att jag i min naivitet inbillar mig att jag är musikalisk, låt mig
såhär i efterhand hånfullt garva åt min inbilskhet...., så var jag sååå
värdelös, MEN eftersom att man ju kan ställa in svårighetsgraden så
var det ju egentligen inte så mycket svårare än att öka dotterns så blev
jag helt plötsligt inte lika vanvettigt utklassad...Inte mer än med en 30-
40 tusen poäng eller mer....

Super Mario Kart var inte enkelt.... att sitta med de där jädra kontrollerna
i nävarna o böka på är något svårt, jag som en gång i tiden faktiskt var
en klippa på den där gokart-körningen blev här också utskåpad, lika
ordentligt kan man nog säga....

Rayman med de där förbenade kaninerna var inte heller nåt som var
enkelt, misstänker att jag är... för långsam i skallen för det spelet,
o sen får dottern tycka vad hon vill,
jag blev ju nästan mer rädd än förtjust i kaninernas utseende...



men det är klart
utan min egen lösning på
blinkande bilder, höga ljud och
HÖG stressfaktor hade det aldrig gått
:-)


(dvs treo, koffein o en massa snus!)
1 evelinaerikssn §:

skriven

fin blogg :)

2 Anna:

skriven

Hehe!!

Koffein verkar vara ett nedåttjack på många olika syndrom... Skumt och intressant!

Jag klara INGA spel av något slag (jo, strategi då förstås...) men jag kanske skulle prova att minska min koffeinintag...

Bamsekram på dej, din lilla tant... L


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: