- Den som bara fick....



Har pratat med en vän och fick höra om en väldigt bra kurs, tänk om man kunde få prova på något sånt själv? Efter många år inom vårdsvängen och trasighets-eländet känns den som en underbar väg tillbaka, eller vad säger ni själva?


Kursens innehåll

"Utbildningen behandlar tre områden: fysisk, mental och andlig styrka.

Inom området fysisk styrka arbetar vi med att öka förståelsen för grund-
konditionens betydelse. Du har möjlighet att finna dina egna jag-
stärkande fysiska aktiviteter, på rätt personlig nivå.

Genom massage, andningsövningar och rörelse läggs grunden till en
inre och yttre balans.

Den mentala styrkan handlar om att hitta balansen mellan kropp och
själ, samt tala om attityder, tankar, känslor och värderingar.
Du får hjälp att analysera din egen situation för att därefter successivt
kunna skapa en egen verklighet att fungera och må bra i.

Andlig styrka når du genom en ökad självinsikt och ett medvetande om
den egna självbilden och de existentiella behoven.

Utifrån detta byggs en egen inre styrka och tro."


Erkänner att jag är väldigt svåromprogrammerad, extremt svår kanske man rentutav skulle kunna kalla det. Jag är en besserwiesser som ju alltid ändå vet allt, kan allt och vet vad som är lönt och inte lönt att ge sig i kast med när det handlar om mig som person, men jag tänkte att om man slänger ihop allt i en klump, som här, så kanske man kan finta bort sig själv t.o.m?

Jag blundar stenhårt för det faktum att det står Andlig styrka också, fokuserar på orden efter som inte alls klingar lika negativt i mina öron! Det här vore väl mumma för långtidstrasiga människor, eller vad tycker ni? Nu är det ju så att det här, det finns bara en dryga 40-50 mil hemifrån men drömma kan man ju ändå....

Läs mer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: