- Pms o ägglossning...jämt...




Jag har väl mina svängar som PMS-monster, vi har ju dubbelt upp här fast vissa av oss har lugnat ned oss betydligt.... Men det jag drabbas av är ju två eviga förkylningar, feber och snuva, allmänt helrisig blir jag och det är vid både mens och äggleveransen... Eftersom att jag ju nästan aldrig är "vanligt" sjuk kan man ju tycka att det inte är så stor grej men lik förbannat är jag lika irriterad var gång det händer, som idag...

Vaknar av att snoret rinner, precis som första dagen i vilken feberförkylning som helst... Ont i huvudet och ögonen och febrig och allmänt sjuk är väl en perfekt beskrivning av det hela, mindre problem då jag ju gått hemma i så många år men nu är det väldigt störande.. Inte är en mjölkkyl lika lockande då inte...

Sitter och letar på nätet men hittar ingenting nämnvärt än, ska ta mig en ordentlig koll efter låssasjobbet idag tror jag, nåt man blir less på är ju faktiskt de här dipparna samtidigt som man blir sjuk.. Såg nånstans nån annan som skrivit feber och hängig var 14:e dag, det är ju en enkel sammanfattning av det hela...åsså lite grädde på moset, ILSKA och KORT, KORT STUBIN o sorgesamt tänkande...

Är det nån annan som har det som jag, nåt tips kanske, tänker väl inte hålla på såhär i väldigt många år till men jag är ju  bara 40, inte ska man väl hoppas på klimakteriet redan :-(  ?
1 Monica:

skriven

Ha ha ha ha..inte till dig utan filmen!! Huga är vi såna?!:) Nu vet jag inte din ålder..men mitt humör har blivit mera i obalans..med åren..depp m.m. nu har jag snart ätit Female(naturmedicin) i över en månad och märker en STOOOR skilnda!:) jag är snart 41 och mina hormoner visade att jag är på väg in i förklimakteriet.Mågottkramen

2 *jeanette*:

skriven

filmsnutten var klockren... tänk vilka monster vi kan förvandlas till. Fast erkännas bör att jag är rätt så bra på att tygla min, men deppet infinner sig dock...



Appropå Kajakfisket så är jag själv lite spänd. Det är premiärfiske från kajak. Antingen far jag ut till sjöss, dragen av en 15-kilos gädda eller så faller jag i vattnet... Dock jommer jag att ha flytvästen klistrad vid kroppen...

3 Thalina:

skriven

Känner igen mig,precis så var det förr och ilsk var jag så att ingen kunde vara i närheten av mig.Det bästa med att bli gammal är att mensen försvinner.Det går ju i alla fall över om det kan vara någon tröst.ha det gott och kram Thalina

4 Andie:

skriven

Jag blir inget pms monster (tror jag iaf, maken kanske säger något annat)däremot får jag fruktansvär smärta så man blir liggandes första dagen som Tant Röd kommer på besök.

Jag vill i alla fall tipsa dig om en blogg som skrivs av Fyrabarnsmamman hon brukar ta upp liknande ämnen. Kan inte adressen utantill men länk finns på min blogg under bloggroll.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: