- Minnenas väg...

Tog mig en sväng förbi affären efter medicinhämtningen idag, även om jag passerat här många gånger det sista året känns det alltid lite extra när jag korsar skolgården.
 
Vad tyckte jag egentligen om skolan när jag var liten? Blir många frågetecken när man inte minns, det känns inte bra som vuxen, men kanske man inte ska fundera så mycket, kanske var det bra år trots allt?



i en av paviljongerna gick jag lågstadiet, tror jag ivf...



stora, jättestora matsalen...



här på baksidan hade vi våra slöjdsalar



tror att skolsyster och kurator hade sina rum här



här är stooooora skolan där man fick gå i mellanstadiet!






1 Eva-camilla:

skriven

Usch..nej fy..hos mig väcker skolan inga trevliga minnen. Inte för att jag varken var mobbad eller svårlärd..men det var en jobbig tid helt enkelt. Jag avundas verkligen inte dagens ungdom som måste lägga ner mer tid för att "passa in" än dom gör på själva skolarbetet!

Kramar

2 Lindis:

skriven

Fina bilder, tyvärr har jag inga bra minnen från skoltiden kram

3 gladulle:

skriven

Ja, jag känner igen mig jag oxå. har samma minnen som dig när det gäller de olika bygnaderna så vi får anta att du (vi) minns rätt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: