- Lilla hamstern är skruttig :-(



Visst är det bara så, när man smiter hemifrån några dagar så händer alltid nåt sorgligt... Nu har lill-Bitchen fått en kal fläck bakom ena örat, jag kollade noga (eller så mycket jag klarade av, jag är nog den allra blödigaste matten ni kan finna) och det ser banne mig ut som att det är ett HÅL mitt i fläcken... Alltså in i huvudet...

Så många djur som har blivit sjuka och avlivade/borttagna i det här hemmet att man bara vill grina, kaniner är ju inte alltid så långlivade och den skock med inavlade som ploppade fram hemma hos oss hade väl ingen egentlig chans till ett långt och "lyckligt" kaninliv, men ändå....

Sista kaninen som ju faktiskt var en mer genuin blandras, inte incestuös sådan alltså, hon blev ju också sjuk och fick flytta till Nangijala.... Epileptiska kaniner med synproblem är nog inte så lyckliga kaniner tror jag, men hon var ju såååå fin och go...

Åsså nu, lill-skruttan, vår sibiriska dvärghamster som säkerligen lever på övertid redan nu, det spelar liksom ingen roll, jag vill INTE och nu LOVAR jag att det blir ett långt uppehåll innan jag ger mig in i husdjurssvängen igen... Alldeles för blödig och alldeles för allergisk också iofs, men sånt överlever man ju, värre är ju att jag liksom bara vill att alla djuren ska få leva hur länge som helst....

Så det var faktiskt inte kul att komma hem ikväll....inte alls :-(  Även om det innebar att jag har inviterat hit liemannen himself till helgen, stackarn, han har ett samvete som snart handlar om lika många liv som Pol Pot avslutade....nästan ivf, och det bara med våra djur känns det som....

Suck.....


Kategori: Ont
1 Anna:

skriven

Alltså...

Du MÅSTE bara ha ett hjärta som är gjort av guld.. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: