- Fredag kväll, tanta-vad göra?

Jag känner en kraftig ilska inför det faktum att jag ska sitta här själver, på arslet, ännu en fredagkväll!! Var nånstans tar man vägen om man vill ut o träffa folk när man faktiskt inte längre är 23? ( för det är väl ingen som känner för att bju ut en kärring bara för att?)

Kunde ju Umeå utan o innan för en sisådär 100 år sedan, numer, ja som 40-taggare, har jag ju ALDRIG skakat rumpa, hinkat bärs på lokal eller svamlat med uttråkad bartender.... Är det fortfarander Lottas som gäller för "mogen" ungdom...?
För där faller man ju på eget grepp, minst sagt...

Först vill man bara vara äldre än man är, lyckan låg i att komma in på Nattis som 16,17-åring..... Sen ville man se än äldre ut, 20 åtminstone, så man kom in på pubarna... O sen då, ja då var det återigen Nattis som gällde, eller Blå... där var samma regler....man ville vara, se o verka äldre än vad man var... Så man kan säga att Lottas är det enda som är kvar... o gissa vad, där har jag redan  häckat i min idiotiska längtan över att få vara äldre än vad jag var.......

Så lagom kul nu alltså, nu tillhör jag ju de äldre på Lottas, o det är inte alls så kul som jag hoppades på, eller nåt...

Antar att vi synes vid "Så ska det låta"-soffan.... bläääää
1 Lindis:

skriven

Jag känner med dig ska du veta, men ikväll har jag sällskap till så ska det låta av mamma och det är fan så mycket trevligare än att sitta själv i tv soffan.. kram finvännen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: