- Dagens AHA-upplevelse!

Tydligen så visade mina prover att jag faktiskt var laktosintolerans, fast nu hette det visst:
-Men det visste vi ju redan...... (hmmm, varför testa då?)

Jag tillhör den största delen av världens befolkning som har en primär laktosintolerans, eller som wikipedia väljer att beskriva det hela:

"Primär laktosintolerans är ärftlig och beror på en genetisk mutation i laktasgenens reglerande del (se referenslista nedan). I ung ålder tål de flesta människor laktos, men hos vissa individer stängs genens funktion av efter några år. Detta antas vara den ursprunglig formen av genen, då det får förmodas vara det ursprungliga förhållandet att vuxna individer normalt inte dricker mjölk"

Och hur reagerar en litentanta på redan klara besked kan man undra? Jo, jag skiter i det och går till pizzerian och köper mig en minicalzone... helt irrationellt och väldigt korkat kanske man kan tycka, och jag håller väl med då... Men i morrn drar jag till byn och då vet jag att jag inte brukar vräka i mig så mycket gotta, plus att den toaletten känns tillräckligt hemtam efter 3 år att några dagars maghaveri kan vara värt det... (vi får inte glömma att jag ju pmsar järnet också idag, ALLA hormoner skrek efter OST och vad kan en kvinna göra.....?!)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: