- Äntligen Aura!





Har äntligen hittat Aura igen, en av de bästa ädelostarna som finns,
och det inte bara för att den råkar vara laktosfri, bara en stor bonus
numera, utan det blev en favorit hos mig för flera år sedan då både jag
och vid den tiden väldigt lilla o blonda sötnosen till dotter jobbade extra
och bitade samma ost på stora affären!

Hon var en flitig medhjälpare och hjälpte morsan sin att fylla på go-ost i
hyllorna vareviga vecka, sånt minns jag faktiskt trots alla piller :-)!!

Hur som helst så ligger en liten bit Aura i kylen och bara väntar på att
jag ska attackera den, särbot får väl hålla sig till sin oerhört exklusiva
Euro Shopper Brieost...... (med laktos i vilket gör att jag slipper haha!)


För resten, har ni som jag undrat vad som är skillnaden mellan dessa lågprisprodukter av typ Euro Shopper
och Coop Extra med sk vanliga märken?
 

"Vad är det för skillnad på ICA och Euro Shopper? Vi ställer samma höga
kvalitets-, miljö- och etikkrav på vårt eget varumärke Euro Shopper som på
vårt varumärke ICA.

Det som skiljer dessa åt är att vi inte ställer samma höga sensoriska krav på
 Euro Shopper. De sensoriska testerna utförs av vårt Kvalitetslaboratorium
enligt en 9-gradig skala där 9 är det bästa betyget och motsvarar "tycker extremt bra om".
För en Euro Shopper produkt krävs betyget 5 i dessa tester, vilket motsvarar
"tycker varken bra eller dåligt om".

För en ICA produkt krävs däremot betyget 7 vilket motsvarar "tycker mycket bra om".
Näringsvärdena i livsmedlen påverkas inte av om varumärket är Euro Shopper eller
ICA utan de är lika höga oavsett varumärke. "

Källa Ica.se

O jag, jag säger bara duh för nog tusan skiljer det på äpplen och päron nog..........



1 Anna:

skriven

Du har helt rätt, men jag kan se något vackert i det mörka hon bar inom sej också...

För mej var hon en KÄNNANDE människa och ja... Mänsklig...

Säger inte att jag tycker det är OK att avsluta livet som hon gjorde, men för mej är dikten en påminnelse om att vi har ett val... Vi kan välja att leva istället för att "bara" överleva genom att känna efter... (nu blev jag djup igen...) :)

Här är en länk. Den är gammal, men det går nog att leta sej vidare med hjälp av den.. Och "Magnus"... Ja, det är farbrodern det.. ;)



arVargardafotoklubbsstarkeman-1.34813" rel="nofollow">http://www.kamerabild.se/nyheter/MagnusarVargardafotoklubbsstarkeman-1.34813



Kram!

2 Anna:

skriven

Tack!!

Den räknas ju LITE EXTRA, eftersom du spar på rösterna..

Kram!!

3 Anna:

skriven

Såg att länken inte funkar, men googla Vårgårda Fotoklubb... :)

4 Lindis:

skriven

Jag är inte så mycket för sån ost.. Jag villa ha milda ostar.. kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: