särboande...

är ju ganska ny på det här med att vara särbo, det "normala" för mig har ju varit att man träffat nån, sett om man överlevt att vara tillsammans, vilket ju inte blir lättare med åren då man dessvärre utvecklar en hel massa ovanor som gör det lite svårare att jämka ihop sig, men å andra sidan är man ju lite mer livserfaren så man accepterar ju vissa saker bättre o..ja, det där resonerandet kan ju fortsätta hur länge som helst....

hursomhelst, är särbo sen juni -08, flyttade hem till stora staden från lilla byn låååångt bort i ingenstanset, dottern går i skola och själv ska jag igång med arbete igen.. har fått tag i en jättemysig lägenhet, väldigt brun dock men fint område och egen tvättmaskin o allt sånt som man ju har vant sig vid efter några år i hus

saker o ting har väl inte blivit som vi tänkte det, varken jag eller särbon, så i omgångar tror jag att han bott mer här än hemma i byn, men sjukdom är något man inte rår över, sen tror jag väl också att han varit lite ensammen därborta, o ja,
han har också varit saknad av mig givetvis... numera befinner vi oss mestadels av tiden 30 mil isär, det är ju en hel massa mil när man är van att ha trampat omkring varandra 24 timmar per dygn och jag har ju också en "lillrompa" som av en mängd olika anledningar (lillrompa som i dotter, snart 17 år) också varit boendes hos "älsk" en massa tid..

alltså blev både jag o särbon ganska ensamma, vips bara .....

idag är ju en sån dag/natt då det är liiiiite tråkigt att särbot var tvungen att åka hem.......  de kom igår, han o svärmora, och mindre än 24 timmar senare vände dem på Toyotan och körde hemåt igen... men nu är det ju så en gång att när man väl blivit vuxen då måste man göra vissa saker o ta vissa beslut som inte alltid är de lättaste.. jag har mitt jobb här i stan, hoppas att jag fortfarande är välkommen dit? o dottern hittade sitt drömgymnasium här "hemma"... att jag skulle sitta kvar i byn utan jobb o a-kassa o allting kändes inte riktigt rätt... (o inte tusan ville väl jag att tjejen skulle flytta hemifrån så tidigt heller....)

men allt ordnar sig till det bästa, sånt får man liksom ta, vuxen som man ju ska föreställa sig att vara... hade ju tänkt att lägga in en fin bild på särbot här men han "ville inte".... så jag använder mig av en mer symbolisk en, säger inget mer än att vissa likheter finns det, då får ni själva gissa vilka


(men visst är han liiiiite söt va?)

1 Lindis:

skriven

Hahaha ja, väldigt söt =) Kramen!

2 litentanta:

skriven

den här budade han ju hem på tradera, eller om det var en bonussmurf förresten, nå ja, så ser han ut, eller hur var det nu m det Linda?



kramen baka!



3 särbot:

skriven

Löööv!

4 litentanta:

skriven

tack så mycket särbot, lite lööööööööv kan alltid vara bra att ha i bakfickan ;-)

löv bakas!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: