att ha eller inte ha...

gallan kvar?

en av mina svagare sidor är väl mitt minne,
svagt o svagt förresten, det känns mest som raderat

hursomhaver var jag in för gallsten för nåt år sen
ett eller kanske två år sedan... vad jag "minns" så har
jag för mig att jag faktiskt opererade bort gallan....fast
i efterhand har jag liksom mest bara en "känsla" av att
jag har gjort det, inget säkert minne.... haha!
sen har jag ju givetvis ärret o allt sånt, men kanske öppnade
de bara o plockade ut ev innehåll....

har haft några svängar av magont men det har inte varit
nåt som direkt liknat gallstensanfall... men ändå, kan man
ens kolla av m kirurgen om vad de egentligen gjorde?
(alltså utan att framstå som en total idiot..)

dagens i-landsproblem alltså!

Thinkstock Single Images
1 Bantarbritta:

skriven

Om du blev opererad så tog de bort hela gallan (om det var de närmaste åren iaf). De öppnar inte upp och tar bort bara stenarna nu för tiden, det är en såpass enkel operation å då tar de hela skiten. ;) Dock kan man fortsätta att ha ont efter en operation tyvärr... det kan komma grus i gallgångarna som fortfarande finns kvar.

Vart har du dina ärr? Ett mitt på magen, ett i naveln och två minipyttisar på höger sida? :) Isåfall gjorde du en titthåloperation där de plockade ut gallblåsan ur naveln. :D

2 litentanta själv:

skriven

jo, har ett litet större ärr nedanför "bh-kanten", ett lodrätt åsså lite hål här o var på magen ;-)

har ju gjort titthålsoperation tidigare när jag

steriliserade mig så naveln börjar vara lite hmm,

annorlunda kanske man kan säga?



men är det så, att de plockar gallan genom naveln?

varför är det ett större ärr upp då? (låter lite

som när småbarna berättar om varifrån bebisar

kommer ut hihi)



tack för svar ivf, nu slipper jag "dumma" mig inför

doktorn :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: