Lyckopiller?



hittade den här artikeln i aftonbladet, har inte direkt varit så uppdaterad på ev nyheter på sistone, kanske är den gammal som gatan?, men ändå.... Lyckopiller urdåliga

sånt är provocerande att läsa för mig, håller med om att forskningen är urusel, kanske kan jag hålla med om att utskrivningen är för stor också, men ändå.... det finns faktiskt en väldigt stor del av dessa "lyckopiller"-knaprande människorna som faktiskt blir HJÄLPTA av sina mediciner, att så drastiskt besluta att STORSÄLJARNA ska tas bort från den statliga subventionen, alltså ingå i våra sk frikort, är ju vansinnigt!

"Det senaste beslutet mynnar ut i att fyra läkemedel mot depression blir av med sin statliga subvention från och med den 1 april nästa år. Storsäljarna Seroxat och Fontex, kanske mer känt under sitt utländska namn Prozac, tillhör dem. Dessutom gäller beslutet Remeron-S och Fevarin"

själv fick jag tipset att testa av antidepressiva läkemedel under min smärtsamma period när min nacke var som allra, allra värst....det var min underbara sjukgymnast/ Feldenkrais-pedagog som upplevde mig som väldigt arg, frustrerad OCH ledsen, och ja, även deprimerad, vilket allt var helt logiskt utifrån var jag stod då m en enorm värk och begränsade livsmöjligheter helt enkelt...

jag kan inte säga att himlen blev blåare, att alla problem försvann men  jag fick en möjlighet att våga se lite, lite framåt istället för att falla ner helt i den avgrund jag balanserade på och den möjligheten hade inte funnits OM jag varit tvungen att betala fullt pris....att vara sjukskriven ger en inga pengar till lyxkonsumtion! genom en käftsmäll som epilepsin var så valde jag att backa upp min ork och livsvilja på samma sätt, återigen inget jag kunnat göra utan  statlig subventionering...

så alla mynt har verkligen två  sidor, ibland tas beslut som känns vanvettigt trubbiga, skit samma i alla människor som orkat vidare utan här ska bara fokuseras på de som INTE blev lyckliga ?

1 gladulle:

skriven

Ja jag håller tummarna på att vi nu gör bort all sjukdom så vi får vara friska på julafton, detta är ju som sagt nackdelen med att ha flera barn för det är sällan dom är sjuk samtidigt:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: