Dagens......dummaste!!!!!!!!!!!!

måste bara få....arga av mig, idag igen... har en väninna här hemma i stan, en väninna som i omgångar är ganska intensiv vad gäller telefonerandet... hon ringer MINST en gång om dagen, MINST 7 ggr/veckan.... jag är en feg en, inte så "ärlig" om man kollar till mitt tidigare tagna test och jag vågar inte säga ifrån, eller jag har gjort det en gång när det var som mest rörigt ikring oss... då höll hon sig nästan en hel vecka .......

numera borde hon ju veta att jag ju är särbo, att svärmor o särbo oftast kommer varje helg för besök uppe hos svärfar på sjukhuset... telefonen ringer ändå, jag svarar, småpratar, för det är ju det som "behövs", ibland är det stora problem, o nu ska ni veta att allt är relativt dock, vissa saker kanske inte skulle vara ens ett problem för en själv men blir en jättefundering för henne...

hursomhelst, hon ringde, jag pratade, konstaterade att dottern nyss åkt, att särbon PRECIS kommit och att han bara var här i ett dygn förra veckan...

-Men vaddå?!?! du kan ju prata med honom sen, nu pratar du ju med mig??

jag SKA börja säga ifrån, vad annat kan man göra när folk är så jädra korkade o egoistiska.... själv skulle jag ha fattat vinken, som jag tyckte att jag gav med hela handen då jag ju också sa att jag nog skulle prata med honom NU...

1 Mamma:

skriven

Absolut att du ska säga ifrån det måste ju vara du själv som bestämmer om du vill prata med henne eller ej. Du måste tänka på dej själv!!!!!!



Kram

2 gladulle:

skriven

ja det finns ju alla sorters människor, vissa mer krävande än andra, synd är bara att oftast är dom inte medveten om det:(

3 virpi:

skriven

Du måste säga ifrån om hon är en energislukare!

Fösrt och främst skall all din energi gå till dig själv och din familj....

Ger hon dig ingen energi, så är det bäst att inte svara ibland kanske?//Virpi

4 Erika:

skriven

Byt kompisar för tusan, eller sätt dom på plats! :)Va kul att veta var på weben du finns, för jag hade förstått av dotrans blogg att du med bloggar..Kram

5 Myh:

skriven

jag som en liten medlem i familjen kan bli riktigt less på henne också.....

6 litentanta:

skriven

om jag bara kunde vara ärlig skulle jag, men om vi säger såhär, det finns vissa medicinska skäl till att jag är lite mer fjaskig än vad jag borde... men ändå, måste skärpa mig innan jag blir tossig!



o hej gamla byagranne, ska hålla tummarna för att ni ska slippa mer magsjukor den här vintern, o fortsätt med alla goa recept, "en liten medlem i familjen" saknar nog mina gamla bakande år :-)



kramen!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: