- Vad händer??


Stora saker sker och händer numer, eller nu måste man ju då först se på
dom ur min synvinkel vilket brukar vara tämligen knepigt, men OM du lyckas
snubbla dig in i föreställningen om en hjärna som är totalt osorterad,
fast ändå inte ?
så börjar du närma dig den känslan jag sitter med just nu.

(shit, sabbade allt genom att sätta på musik, OMSTART, tystnad, börja om igen!)

Grejen är ju den att jag verkligen har börjat känna av positiva effekter av
min sista medicin. Ok för att jag blivit lönnfet, det måste tas hand om på
alla möjliga sätt, men jag får absolut INTE glömma bort att jag har börjat
komma ihåg!

Kanhända att nuet fortfarande består av massa rörigt, att jag glömmer
saker så fort jag vänt mig bort, sånt som gör bloggande nästintill totalt
omöjligt, och att jag ju inte gått och blivit frisk, men med tillgång till mer
minnen blir ju livet mer av ett sammanhang.... (man bara måste älska mina
meningar, är tacksam för att jag inte blir sågad jäms med fotknölarna vad
gäller min obefintliga grammatik, vinglande röda trådar och röriga inlägg!)

Jag jobbar på med att stanna i nuet, riktigt suger på de underbara dofterna
som finns ute i naturen nu, jag ligger bokstavligen och kramar pepsikorkar
varenda morgon för att vakna upp ORDENTLIGT och slippa släpa omkring på
mina mardrömmar hela dagarna. Det finns massor av knep som jag försöker
lära mig, vill bara säga att just lära sig nytt är otroligt svårt när närminnet är
så kass, men jag kämpar på och det börjar belöna sig.

Så idag är en bra dag, jag må ha mina lösa skruvar, elfel och numer även
likbleka valkar, jag är ivf med och jag minns mer och mer. Det är lycka,
babysteps är helt ok just nu när jag ändå fått smaka på känslan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: