- Dagens tanke....




Fast nu är det ju inte alls så illa jämt, eller hela tiden, eller ja, typ alltid.
Bara i omgångar och ibland..... och idag men förhoppningsvis inte i morgon.
Dagen har segat sig fram, vaknade strax efter 4 i morse med en snus halvvägs
nere i halsen. Inte så härligt uppvaknande och man känner sig ganska ofräsch
minst sagt, resulterade i någon timmes tv-tittande innan jag lyckades sega ihop
för en luring till.

På affären sprang tre små poliser omkring, ganska gulligt ändå när de har sina
fina västar med "Utbildning" på (eller är det elev det står? hmm, minnet ....)
På samma sätt som överläkare inom vården ser ut att vara yngre än under-
tecknad måste jag säga att morgondagens poliser inte ser ut att vara en dag
över 20...... Minns när man sa, och tänkte, farbror polisen...

Ja, sen var det avhämtning av pillerierna igen, känns alltid lika korkat när jag
frågar om det är den här veckan jag ska hämta. VARANNAN jädra vecka är
det, hur svårt ska det vara.... frustrerande och lilla tankesnurren kring hur
knäpp de måste tycka att jag är kom som vanligt i full fart igen. (har ju för
guds skull sprungit där i snart 3 år och frågar likadant varenda gång....)


I Riksdag & Departement kan man bland annat läsa följande:
"- Regeringen måste återinföra regeln att arbetslösa de hundra första dagarna ska kunna begränsa
sitt jobbsökande till där de bor. De fyra oppositionspartierna har också fått igenom kravet att reglerna
för deltidsarbetslösa ska utredas"

Samtidigt släppte borgarna bomben...hmmm? på sin egen pr-sida:
"- Möjlighet till arbetsmarknadsutbildning i fas tre kommer att gälla omgående fram till utgången av 2011..."


Ja, till skillnad från hur Moderaternas pressekreterare Sofia Arkelsten
hanterade diskussionen om valförlusten häromdagen så är ju allt helt
solklart..... eller hur man nu ska säga.

Det är bevisligen fler än jag själv som är vimsiga, OCH dåliga
förlorare...hehe. Nu ger jag upp det här bloggförsöket, dags att
steka banan, pudra med kanel och ringla sirap över - servera till
vanilj glass och vips har ni ett budgetalternativ till kineskrogens
friterade bananer!
1 Anonym:

skriven



Åh! :D



Btw skulle du vilja ha en bildlänk i ett inlägg på min blogg? Vore skit kul! :D

Skrev och frågade folk om de här så du kan väl kika och om du vill så säg till? :)

http://robinhoods.se/2011/may/rosta-fa-en-bildlank.html#comment

2 Pia:

skriven

Hörru, det där enkla receptet vill jag ha.. Vaddå steka.. i panna eller i ugn? Skicka ett mejl med exakta instruktioner.. tänk på att jag är en idiot i köket!! ;)



Men varför måste du hämta mediciner varannan vecka? Kan du inte få mer på en gång eller? Kan du inte skriva upp i almanackan vilka veckor du ska hämta medicinen? Så behöver du inte bli osäker..



Kram!!!

3 Madeleineslife:

skriven

Vilken tid att vakna! Hoppas du fick sova mera sen!

Säger som Pia, måste du springa å ofta? Vissa mediciner så får man bar hämta ut inom vissa perioder, för att inte kunna äta för många. Men 2 veckor i stöten låter lite väl över drivet! Eller?



Alla är vi lite virriga, så¨du är aboslut inte ensam! Kramis

4 Katta & Doriz:

skriven

Aldrig funderat på att göra som jag: skriva upp i almanackan så man kommer ihåg vilken vecka......

Kramen!

5 Smsa Låna:

skriven

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: