- Hjälp.......


(jag gjorde mig ett egen "valaffisch" idag, klicka ovan och gör din egen!)

 

 

Svar från försäkringskassan.... mailvägen givetvis,

angående hur och vad jag ska göra för att försöka

göra denna övergång från fk till af så smidig som möjligt!

 

"Jag fick precis före lunch ett mail från AF med tidsförslag för överlämningsmöte den 14 maj"


Oj, hela 3 dagars förvarning...

(från hela 21 dagars sjukdomselände till bidde det visst bara 3?!)

 

 

Frågade också om man skulle söka om sitt bostadsbidrag:

 

"Vad gäller ditt bostadsbidrag föreslår jag att du söker (dvs om du inte redan har maximalt belopp).

Man kan alltid ansöka."


(en liten parentes, utan intyg om att jag blir utförsäkrad, som jag bara kan få vid

mötet där jag blir överlämnad, dvs faller ur systemet, så kan jag ju inte söka

ett endaste dyft....för hur ska jag ens kunna få reda på framtida ersättningen från

a-kassan om jag inte kan påvisa att jag faktiskt ÄR utförsäkrad, eller kommer att bli!)


 

Och nu ska jag väl vara lite schysst mot min handläggare

på fk. Eftersom att hon har semester den 14 maj så kan

vi ju inte gå in och kräva att hon ska överlämna den här

tantan då, utan kanske får jag några dagar till på min

kvarvarande garanterade inkomst... Dvs mitt redan godkända

sjukbidrag som gäller t.o.m 1 juni 2010!!

 

 

Andas, nu är det dags att börja praktisera några

av råden jag är så snabb att dela ut till andra människor..

andas....


1 Pia:

skriven

Men fan oxå, nu börjar jag bli riktigt irriterad och förbannad å dina vägnar.. Hur kan det vara möjligt att de får "leka" med människor så här??? Grrrrr!!!

Måste läsa ikapp här lite.. Kram!

2 A:

skriven

Själv har jag varit galet förtjust i fåglar ända sen jag var pytteliten! När jag inte ens kan bli glad åt fågelsång och att se de små liven hoppa omkring i träden, då vet jag att det är illa. Oftast brukar lite fågelkvitter göra mig på åtminstone lite bättre till mods.



Hm, jag var tvungen att ringa fk för att få intyget skickat till mig. Det var inget jag fick i handen. Fick reda på att jag behövde ett sånt intyg först flera veckor efter överlämnandemötet. Fick brev om att jag måste skaffa ett sånt och skicka till a-kassan och uppgifter från a-kassan skulle skickas till fk...eller hur det nu var...Har redan lyckats förtränga alla turer:)

KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: