vänskap





finns olika sorters vänskap, vänner som man hittar på olika sätt, olika tidpunkter i livet och som helt plötsligt blir väldigt viktiga för en, ibland snabbare än man hinner förstå.... ibland v'äxer man liksom ihop även om man kanske inte har träffats, eller kanske inte längre träffar så ofta men ändå känner sig trygg o bekväm med... för så är vänskap med mig, att man vågar vara sig själv och inte försöker vara nån annan för att "passa" in eller fylla ett sammanhang...

just nu har jag inte så många vänner, eller förresten, jag har nog alltid varit den som inte haft så många vänner utan hållit mig till få men äkta ... man förändras ju hela tiden genom livet, borta är de där åren när krogen var en viktig mötespunkt och allt som behövdes för att bli polare var att man delat på några öl eller så.... numera blir man varken bjuden eller har råd att bjuda så ... utan jobb missar man många tillfällen att möta människor under lika förutsättningar och att kämpa ur ett ständig underläge är inte lika häftigt som då, då när man var en resurs och en tillgång....

men som idag.... fina vännen från "träsket" som kom med sin lampa till dottern (en likadan som jag har tom, nu ska det äntligen börjas o mysas till i den där rosa flickdrömmen till rum haha! (tänk vad besviken hon blev när jag valde det stora rummet, eller kanske inte för storleken utan mer att hon fick sin namnes rum, bara det att den lilla tjejen var dryga året eller nåt sånt o säkerligen var jättelycklig över ett grisskärt rum..)  o sen hade vännen en kassa m gosvampen med sig också...... tack Millacan, o du, nästa år SKA jag ut till du o plock svampen jag me!!! då jädrar!! åsså står vi enade i kampen MOT "du vet vilka " , de ska inte få knäcka oss!!!   åsså en kram   för att...... jag vågade tidigare ikväll

har en hjärtekär vän borta i väster också, många gånger har jag svurit över det faktum att hon inte bara hamnat så långt borta, o just där?! och att hon ska vara såååå förtjust i just grisar  haha, kanske bara en viss sort av dem, lilla Alma går ju helt fri från det påpekandet...jo, menar ju store griseknoen gör jag..... tyvärr hittar vi ju inte av varandra lika ofta längre, vissa har ju lärt om sig och insett att natten inte är den ultimata tidpunkten att vara vaken, sånt kanske kommer till mig också en vacker dag, man kan ju alltid hoppas ivf!

sen har vi en tredje "tanta" som nästlat sig in.... vi tassade omkring o lärde väl känna varandra under resans gång liksom, och nog vet väl du att jag inte  väljer mina vänner efter ev diagnoser utan människan bakom, vare sig man är en duktig mamma och tusen gånger mer vuxen än vad jag nånsin kommer att bli, eller en toka som en del av oss andra kanske kan bli kallade av vissa ... du står ut med så mycket, måste väl säga att alla dessa tre änglarna gör det, jag är inte den enklaste människan att komma nära, bränt barn skyr den beryktade elden och tjurskallar som "kan allt själv" är nog inte alltid så lätta att hantera misstänker jag....

att jag hamnade i att försöka beskriva hur o varför o att jag tycker att ni tre är så viktiga för mig är faktiskt ditt  fel, blev så glad över dina ord ikväll, på nåt mysko sätt lyckas du ofta fånga mig, o på sätt som jag nästan kan acceptera tom...


Invecklat utvecklat

En invecklad tanke som du vecklat ut

Du förstod inte vecken men bilden blev klar

med snören och veck var tanken knuten


1 Lennart:

skriven

Lite längre ned skriver du att "bygga blogg" är .......överjävla svårt......

Så svårt verkar det ju inte vara för dej. Fina bilder, intressanta tankar, inte alltid så klara, men det är väl menat så, och gör all mera intressant. Att du sen bor i världens finaste stad gör det ännu mera speciellt.

2 jag själver :-):

skriven

Vad kul att se dig här, letat dig fram över stora Atlanten o allt :-) (o med tanke på hur jag egentligen tänker så är jag väl bara glad att jag får ihop nåt läsbart hihi!)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: