- Utslitna arbetare sparkas med nya regler...god morgon världen!


Jag har en tendens att framstå aningens gnällig, inte alltför positiv och ständigt
letande efter just det där som gör att jag kan ställa mig upp, tjoa till:

- Vad var det jag sa?!?

Vad gäller min egen väg tillbaka till jobbet så har jag varit totalt övertygad om
att ingen kommer att vara intresserad av att få mig tillbaka, kämpade som en tok
men visste liksom ändå att nä, inte vill de ha mig där egentligen...


Läser i Arbetaren, ända från 11 mars men länkad hos Ett hjärta RÖTT alldeles nyss
att det faktiskt är så, jag sitter inte och gnäller och tjatar utan anledning utan

- Vad var det jag sa?!


Arbetsgivare nekar deltidssjukskrivna tjänstledighet för att delta
i den här underbara chansen kallad Arbetslivsintroduktion...
En effektiv bortsortering av utslitna arbetare med andra ord!



Men just nu ska jag försöka ta tag i min, eller vår
kommande framtid. Nu är det 21 dagar kvar tills jag
är utförsäkrad, jag ska kämpa,
fast lagom (?!) hur man nu gör det
jag ska ringa, jag ska fråga, jag ska
begära att få veta och det är saker
som måste hända NU!

NU när äntligen min dos av medicin ligger
inom terapeutisk dos, och inte DUBBELT UPP
som jag dragits med de sista veckorna.
(hoppas, hoppas att den kan få stabilisera sig...)

Håll tummarna för mig,
allt måste stämma även om man snart är frisk,
någonstans har allt blivit åt helvete fel då det
bara fortsätter, jag är livrädd för vad som komma
skall....

Hur ska jag kunna hålla i allt om det kommer en sväng till?!

Jag VET att man ska vara postitiv och jag KAN
men kan man inte inse att människor som är
under så kraftig påverkan av sin medicinering
att de ena veckan knappt kan gå, andra veckan
inte ser och sen toppar med en spastisk period
från helvetet,
kan man inte förstå om att det här handlar om
arbetshinder på kraftig nivå, vad behövs då?


Tackar gudarna, ja, de jag absolut inte tror på,
att jag ivf inte är deprimerad av den här skiten,
inte kemiskt framkallad ivf....

Sen kan man ju fundera vad som komma skall......
(o nu vill jag inte få skrika - Vad var det jag sa....)


Lite fräschare uppgifter angående utsorterandet
av sjukskrivna från sina fasta tjänster, allt för att
ge oss chansen att söka nytt...


Sjukförsäkringsregler leder till fler uppsägningar
Jens Larsson, Rapport, Svt



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: