- Saker man inte vill läsa om, fattigdomen för utförsäkrade....


Trots en deal med prattantan idag så kunde jag inte låta bli, jag ska nämligen lugna
ner mig på "hänga med i allt som händer i politiken och stressa upp mig samtidigt som
hjärtat värker av allt förakt som verkar blomma upp bland svenskarna"
-sysslorna...




Glöm absolut INTE att klicka ovan för dagens visdomsord:

Fattigdom för utförsäkrade - ingen solskenshistoria


Min största uppgift till fredag är smått absurd,
vill ni veta?

Jag ska inleda min "karriär" på Arbetsförmedlingen
med att säga att jag faktiskt inte orkar?!?!

Jag?????

När man snackar om KBT, som ju är en väldigt bra terapi om
man ska försöka förändra sitt eget förhållningssätt till sig själv
och omgivningen, att hantera elände, ont, verkligheten?
utan att döma sig själv... (högst svävande tolkning a la tanta)


"Kbt utgår från att mänskliga problem har sitt ursprung i hur individen ser på sig själv och sin
omgivning, så kallat kognitivt perspektiv, och hur individen reagerar på miljön, beteendeperspektiv."
Vårdguiden


Jag, min arbetsmyra, tro´t eller ej, ska arbeta med att bromsa, lyssna in
signaler från trasiga kroppsdelar, acceptera att jag, oavsett om det nu är
rent medicinska biverkningar och/eller störningar som kommer från min
epilepsi, måste stanna upp ibland. Andas, känna efter, och inse att här, här
går min gräns långt innan jag än en gång vräkt mig över den och kraschlandat,
igen....


Vilken tur att de inte behöver agera efter sina egna
rekommendationer då? Det tar tid att ställa in piller,
jag vill ju bara ha en ärlig chans för fan...... =(


Rekommendationer om bedömning av arbetsförmåga/Epilepsi

"- Vid förstagångsanfall och basal epilepsiutredning har flertalet patienter behov av en
kort sjukskrivning i upp till 2 veckor efter förstagångsanfallet. Ibland behöver sjuk-
skrivningen förlängas fram till dess att orsaken till anfallet har utretts.

- Vid upprepade anfall, eller risk för nya anfall, trappas läkemedelsbehandlingen
upp. Flertalet epilepsiläkemedel kräver 1 till 2 månaders inställningsperiod

- Dålig anfallskontroll medför ett arbetshinder för de flesta och ger behov av långtids-
sjukskrivning. Överväg långtidssjukskrivning på del- eller heltid om patienten får
kognitiva funktionsnedsättningar eller biverkningar av medicinering."

Socialstyrelsen -Försäkringsmedicinskt beslutsstöd

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: