- Hur man trixar bort det svenska folket!


Det börjar känna tragiskt att vi inte har några försäkringar kvar,
trolla runt en snurr och vips, bidrag!. Den 1 juni blir ju även jag friskförklarad,
helt underbart och så lämpligt också efter de här månadernas eviga tjafsande
med min sk behandling MOT epilepsin...


Den som de facto håller mig anfallsfri (?), nä just det, inte numer (och om man kan
spåra en aning bitterhet i mitt knattrande så LOVAR jag att det finns där...) Den som
också, oavsett vilken jädra sort jag provar, håller mig antingen halvt medvetslös,
ordentligt ledsen och tungsint, mysigt bajsande... (överdriven detalj antar jag)
eller som nu.....

RISIG....


Jag ska hålla tummarna för att jag ska hinna piggna på mig tills det är dags att
aktivt delta i min ALI - Arbetslivsintroduktion, dumt vore det ju om jag fortfarande
skulle vara drabbad av behandlingen av mitt ICKE LIVSVARIGA....problem.....

(ja men ni vet ju, oavsett om man har en läkare som säger att medicineringen
kommer att vara livet ut så kan alltid försäkringskassan göra en SLU och då
genast få tag i läkare som verkligen INTE kan skriva under på att jag kommer
att lida av de besvär jag gör resten av livet...)

(-det kan ju komma en ny medicin i morgon?!)


Nå ja, frisk är lämpligt att bli i tider när allt handlar om
att ordtrixa bort givna, genom skatt väl betalda försäkringar...


Blir intressant att se om vi kommer att passa in under
ännu en nyhet, absolut fattigdom, istället för den
tidigare formuleringen relativ fattigdom.


Vips så betyder inte rapporter som denna
ett endaste dugg.

250 000 tusen fler fattiga på 4 år!







Dagens inlägg i Ett hjärta RÖTT behandlar just den biten,


Begreppsmanipulering a la Alliansen


sen såg jag att jag lyckats missa gårdagens....
första gången på LÄNGE måste jag få säga



Kvinnor diskrimineras systematiskt av FK


Klicka, läs, förfasas, FÖRÄNDRA!
1 Sara:

skriven

Hoppas du piggnar på dig snart!



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: