- Dagens tanke, grattis o lycka till....



 

 

Är lite ofokuserad idag känner jag...

rensat lite rabatt, bara yttepyttelite kvar

som jag lämnar tills.... snart kanske?

 

 

Ska man vara nöjd över en dålig dag,

hoppas på en likadan i morgon så det åtminstone

syns vad som felas

eller ska man stoppa huvudet i sanden och leka

med i leken att hälsan faktiskt inte spelar någon

roll alls, bara viljan finns så kan man uträtta under?!?!

 

 

I ärlighetens namn tror jag att det blir en viss vass ord-

växling i morgon, jag har tappat all respekt inför min

handläggare på fk, men jag ska väl försöka förhålla

mig hyfsat neutral till den jag får på Af.

 

 

Så länge jag orkar alltså,

sen undrar jag bara vad jag ska med ansökan om

sjukskrivning till..... Jag är ju redan utdömd, skulle de

helt plötsligt låta mig få vara risig utan dagar kvar...

tror jag föga på,

fast det finns säkert en tanke bakom det också,

om man inte orkar med det här just nu så visst

kan man få vara hemma...Utan pengar dock, hur

mycket billigare kan man bli för svenska staten då??

 

 

I övrigt, strålande sol hela dagen, ni här uppe ska

passa på och suga på karamellen för enligt yr så

är vi tillbaka i vår normala temperatur redan i helgen..

Det är ju Kulturnatta på lördag och då ska det ju regna,

eller hur? ;-)

 

 

1 A:

skriven

Ja, om inte du med din ep (som verkar ställa till det rejält för dig!)kan få vara sjukskriven så kan jag ju bara drömma om att jag skulle kunna få vara det...Mina besvär kan man ju inte "ta på" på samma sätt, de går ju liksom inte att bevisa så som man kan bevisa en ep...



Här har det varit sjukt varmt, rena sommaren, de senaste dagarna, men det ska tydligen bli kyligare igen till just helgen här med. Gäller att njuta imorgon. Eller inte...för det är rena bastun på jobbet, inget syre alls!



KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: