- Himmel, helvete och allt däremellan. Om känslor.


(klicka på bilden ovan för länk)




Sällan har en bok varit så lämpligt hemlånad som just nu,
läser Anna Kåvers "Himmel, helvete och allt däremellan - Om känslor"
just nu och som den usla recensent jag nu är kan jag egentligen bara säga såhär:

KÖP!!

På baksidan står just detta:

"Anna Kåver inbjuder dig här till känslospaning:
Vad är glädje, rädsla, skam, nyfikenhet? Hur känns
de i kroppen, vilka budskap ger de dig och hur läser
du av dem hos andra?"


Perfekt formulerat, med boken i hand får man en guidad tur genom sitt eget
känsloliv. En kartbok med tips om var man kan stanna av, var det inte är särskilt
trevligt att befinna sig en längre stund och var man kanske MÅSTE stanna oavsett
hur det känns eller verkar.


Lika lite som bilturister, om det ens heter så?, ger sig ut i främmande land utan
sin älskade GPS, eller karta om man är sådär lagom tekniskt "utmanad" som jag
och inte alls vill ha en till skärm att stirra sig blind på,

lika lite borde vi färdas genom livet utan att ha fått någon vink om var
och hur det skulle kunna vara om man bara visste var man ville?



När jag blir såhär vansinnigt förälskad i en bok så måste jag erkänna att jag
säkerligen har tonvis med rosa dunster i mina ögon. Jag läser antagligen lika
hängivet som vilken bibeltrogen vän som helst plöjer igenom sin bibel, men ändå,

våga prova något nytt,

en ta hand om dig-bok som INTE innefattar en massa klet och smet,
jobbig bantning och töntiga färganalyser, som faktiskt iofs tar upp en
viss mån av hyfsad livsföring (mat, sömn, motion) men inte som huvudmål.

Här kan man bara luta sig tillbaka, läsa i lugn och ro och
hitta igen en bit, eller som för mig 209 lustfyllda sidor
som ger mig aha-upplevelse på aha-upplevelse!


"När du känslospanar får du bättre kontroll på var du befinner dig och var du ska gå.
Känslor ger dig viktig information - de är den mänskliga GPS som hjälper dig att
navigera klokt i ditt liv"
Anna Kåver



1 Pia Hagman:

skriven

Tack för tipset.. ska önska mig den i julklapp!!!

Kram på dig, min vän!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: