- Jag förstår inte, är det pillrens fel eller borgarnas helt enkelt?


Eftersom att jag både sitter där jag gör, bra mycket sämre
koll på nätet, och är som jag vart just nu så erkänner jag
att jag inte förstår,
jag förstår nästan ingenting av borgarnas politik,
jag undrar när människovärdet skrevs om så markant
att ALLT handlar om pengar,
deras pengar !!

Anders Borg, som ni kan lyssna på här vilket jag inte har
gjort ännu, "öppnar" för en höjning av a-kassans inkomsttak.

Det i sig är väl säkerligen befogat, vad vet
egentligen en långtidssjukskriven snart mirakulöst helad
om sånt, jag har ju gått på sjukersättning de sista hundra
åren själv vilket enkelt har sett till att min inkomst har stått
helt stilla i 10 år!

Där handlar det inte om att anpassa inkomst efter BNP utan mage
efter matsäck helt enkelt, blev man trasig för länge spelar varken
höjda hyror och matpriser ett endaste dyft!


"-Taket i a-kassan är låst i kronor och det betyder
att det automatiskt urgröps hela tiden"
, som vår minister
så vältaligt beskriver det hela.


Eftersom att man per automatik tappat allt värde som människa,
ivf vad gäller de ekonomiska möjligheterna till att ta hand om sin
familj, pga div sjukdomar/och eller handikapp
MEN
blir helad och därigenom bara kan börja om igen, tillbaka till arbets-
livet, må så vara med en defekt eller två, för att kanske kunna få
"råd" att leva igen så blir det lite bitterljuva ord.


"I en diskussion kring vilket statligt skydd man ska ha som sjukskriven,
sade Anders Borg att han inte ser några behov av att göra stora förändringar
i försäkringssystemet för sjukersättning."



Om nu inte jag hinner få mina månader som  a-kassemedlem innan
tillfrisknandet sker, vilket innebär att jag blir ståendes med de där
magiska 223 kronorna/dag.........

(skiljer ju nu bara med 457:-/dag, för det är klart att en arbetslös
"arbetare", en sådan som arbetarpartiet Moderaterna ju jobbar för,
är värd bra mycket mer slantar än en trasig dito.... eller?)



För er som är klara i knoppen, läs
gärna igenom allt det här, en extra
gång för mig o sen kan vi ta oss ett
snack utan störande moment omkring.



Jag får väl bara vänta och se, precis som många tusen andra,
om inte annat så förstår vi vidden av eländet när vi tittar i våra
plånböcker första månaden utan den "förmån" som tidsbegränsad
sjukersättningen har kallats, den som ska bort före år 2012.


För det är väl ganska intressant ändå, var det inte svårare än
såhär att komma till bukt med vår ohälsa än att helt enkelt
besluta bort den, varför har ingen gjort det tidigare?

1 A:

skriven

Det ska verkligen bli superintressant vad som händer nu efter dessa första 3 månader då folk (bl a jag) varit utförsäkrade). När jag ringde fk i veckan var det ju överbelastning på kundcenter, så det verkar som att i princip alla sjukanmält sig på nytt. Det lär väl snart komma i tidningarna vad som händer med alla oss...

Själv är jag just nu ju sämre än vad jag var när detta började i januari. Inte pga själva programmet på af så klart, men i alla fall sämre...

KRAMAR!!

2 Pia:

skriven

Ja, det är märkligt att ingen kommit på det förut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: