- Millenium-trilogin



Håller fortfarande på och läser Millenium-trilogin av Stieg Larsson, de två första böckerna är avklarade och numer är det "Luftslottet som sprängdes" som avhandlas. Känner mig lite kluven inför de här böckerna dock, Män som hatar kvinnor var ju inte alls nåt jag uppskattade nåt nämnvärt när jag läste den första gången men nu får man väl tacka Michael Nyqvist för att jag gett de övriga två en chans.

Kan väl säga att de har en viss spänningsfaktor, berättelsen håller ju genom alla tre böckerna och ja, skulle jag gradera dem hamnar de nog på en svag/mellan 3 på en skala mellan 1 - 5. Dessvärre inte högre och mestadels pga av att jag just fått en del ansikten till namnen vilket gör det helt ok att traggla vidare :-)

Här hittar ni en väldigt ambitös hemsida för Micke, Noomi hittar jag på Wikipedia, samt på en hel del andra länkar rörandes ev misshandel.... (som ska ha begåtts av hennes make Ola....) Tappade  visst bort mig där, oops...eller nåt...

Förresten, bilden lånade jag från en lite mysig blogg jag hittade,
Biblioteket i byn, titta gärna in där vet jag, visst är det en bra idé?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: