- Jung dömer stenhårt ;-)

Eftersom att jag ju alltid gör som MirAnna sitter jag nu här med ett resultat av mitt eget personlighetstest á la Jung genom Myers test! Jag är en ISFJ-personlighet, A Guardian Protector...... i så gott sällskap som tex Moder Teresa, Gamle far Bush...eeeeh?, James Stewart.


Den korta versionen av vem/vad (?!) jag är är som följande:
You are:
* moderately expressed introvert
* slightly expressed sensing personality
* slightly expressed feeling personality
* moderately expressed judging personality


Ok, det kan jag väl leva med, dömer helt klart mer nuförtiden än tidigare, skyller det på åldern rakt av, herreje, numer VET man ju en himla massa mer än förr så självklart VET jag ju vad som är rätt och fel *flinar* Introvert? Jo, är ju inte direkt ute och hänger bland folk så mycket längre, trivs bra bland mig själv och ingen har väl direkt med mig att göra, återigen, särbots beskrivning av mig var ju så klockren att den tål att upprepas!

-Du ska inte komma och säga vad MIN KILLE tycker!
! (min kille som i en förlängning av mig som ingen faktiskt har med att göra.....oops...) Blir säkert rättad nu igen eftersom att minnet är lite svajjigt men där är en del av mig som känns lite tveksam kanske....

Är dock ingen höjdare på engelska märker jag så ni får tolka sensing och feeling lite som ni vill, det gör jag....

En lite kul sak med hela testet är när man läser av "min personlighetstyp" vad gäller relationer, här kopierar jag bara rakt av och jag hoppas att du, MirAnna, ids läsa såhär långt! De beskriver en annan IFSJ-kvinna men det skulle kunna vara en litentanta rakt av, lite förvånad blev jag allt!

Leilah is a Guardian Protector (ISFJ). Guys often didn't even notice her
in high school because she was so shy.
   In college, she had one long-lasting romance. However, her boyfriend
turned out to be abusive. Since he would always apologize and she is
very trusting and loyal, she stuck by him.
   The abuse escalated, so she finally left. Now she is dating a man
who treats her like a queen. She'd like to marry him, but she's afraid he
might change afterward.


Nu är det din tur att göra testet, Jung Typology Test™, vågar du? ;-)
1 Anna:

skriven

Haha!

Där ser man...



Feeling= Känsel, förmåga att känna beröring, kyla, värme mm mm. Känsla, medkänsla, attityd gentemot andra och upplevelse med sinnet...



Sense= Känna på sej, ha på känn, märka, uppfatta,förstå... (Perception)



http://sv.wikipedia.org/wiki/Perception


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: