-Livet kan inte vänta!




Vet egentligen inte hur jag kom in på dessa bloggar men kanske var det en blandning av svärfars cancerdiagnos och all nyupptagen kontakt med sjukvården, kanske bara för att jag ofta hamnar på bloggar som handlar om själva livet, där är det verkligt fascinerande med internet för mig, att få äran att följa med människor under ibland sorgliga omständigheter likaväl som roliga och härliga upplevelser.

Sabinas blogg var den första jag tittade in på, Sabina som kämpar mot sin Malignt Melanom-diagnos, sen hittade jag även Ulricas box of chocolate, drabbad av bröstcancer med spridning, tillsammans med Livet enligt Hanne, som dessvärre förlorade sin kamp mot skelettcancern. Tillsammans har de här tre tjejerna arbetat med en bok som heter "Livet kan inte vänta" och till min glädje såg jag att den snart finns att köpa!


"Varje dag får cirka 100 människor i Sverige diagnosen cancer.
Den här boken är för dem och alla de som står dem nära. Den här
boken är för alla. Den här boken handlar om livet och inte bara om döden."

Vi är många som drabbas av sjukdomen cancer, vi är många som är skräckslagna inför bara diagnosen och det faktum att livet är skört. Ingen går säker och ingen kan vara oberörd inför döden men kanske kan deras berättelser, även om det självklart också är smärtande att läsa om kampen, hjälpa oss andra att förstå och på något sätt acceptera.... Vi får aldrig ge upp kampen!

Cancerläkaren och professorn Peter Strang, Pär Lewin-Ronnås, präst har tillsammans med en kurator på Radiumhemmet arbetat fram denna bok, fotograf Urban Brådhe har följt med familjerna på nära håll och min förhandsbeställning är redan inlagd.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: