- Dags för avfärd, stooora Dorro väntar med sprutan och allt!


Känns ju som att svinflunsan helt är borta nuförtiden, verkar ha lugnat sig ordentligt på smitto-
fronten och det är ju hur länge sen som helst sen modern och jag fick våra stick. Dottern är
också sprutad och hennes äls, svärmor likaså så nu gäller det att hålla lågan vid liv och tvinga
siste man till vaccination :-)


Sen kan det ju vara lite kul att smita in till samhället också, eller som jag envisades med att kalla
det när vi bodde här, stan! Sitter i ryggmärgen det där, har man nångång bott utanför stan, på
landet så måste ju tätorten kallas stad, fast iofs, Dorotea..... vet inte hur mycket man ska kisa,
böka på för att få det till ens en större samhälle om jag ska vara helt ärlig......


"Invånarantalet (2009-12-05) är 2 905 personer varav ca hälften bor
i Dorotea samhälle och resterande ute i omkringliggande byar."


Nå ja, de har ivf Treoaffären, Konsum och en sån där affär där man kan
köpa nån öl eller två till nyår, om jag nu kan lura på särbot det alltså ;-)


Ute stiger temperaturen ständigt, när vi klev upp låg den och gränsade mot en - 28
och redan nu, en ynka timme senare har den stigit mot oande höjder, hela - 25,7 grader!


Ajöken för nu!
1 gladulle:

skriven

brrrr vad kallt ni har det uppe i obygden, här ligger det bara på-16,7.



kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: