Hur det kan gå...

 
 
 
Tyckte ju att jag hade kommit på en fenomenal idè, lite av en farmakologisk
genväg till en klarare knopp kan man väl säga. Jag gillar ju sånt, att söka
rätt på lösningar till knepiga problem, och lyckas jag bara tänka bort saker
som att jag ska göra nåt för mig själv - ja då brukar jag nå ganska långt!
 
Nu sket sig allt dessvärre. Nådde ända fram till ett läkarbesök, och man kan
väl säga att läkarbesök inom psykiatrin kan vara lite tuffare än inom
vanligt somatisk vård då frågorna tenderar att bli väldigt personliga. Allt
som jag inte alls gillar m.a.o. Doktorn var väldigt insatt, mkt mer än vad
jag hade väntat mig av en ST-läkare, men hon var alldeles för "gränslös"
för mig. 
 
Jag kom ju med ett problem, min korkade hjärna, och jag hade med mig
en potentiell lösning, Brintellix. Ivf en tanke kring en uppgradering av
mina seeeega synapser osv. Frågorna som ställdes var mycket, mycket
mer knutna till vad meningen med livet var, för att göra det enkelt. Vad
VILL jag göra osv. Sånt som man lagt på hyllan sen många år. Jag VILL
jobba, jag VILL tjäna mina egna pengar, jag VILL kunna tänka tankar hela
vägen ut och jag VILL fungera. Antar att jag var lite för visionslös?
 
Efter träffen fick jag extremt kalla fötter, avbokade rubbet, vilket nu
innebar samtal mellan läkaren och min neurolog, självklart men otroligt
obekvämt då jag inte alls kände mig nöjd över hur träffen hade avlöpt.
Jag kommer INTE prova någon medicin, väljer jag bort allt annat kan 
jag omöjligt kräva att få behandling - ren logik alltså. Jag har lämnat 
prover, återigen koll av sköldkörtel, lever och sånt smått och gott, men
hoppas på enbart skriftligt besked då jag ju INTE vill träffa, eller prata
med läkaren igen.
 
(Här kliver min PTSD och trixiga anknytningsproblematiska del in förstås!
Har lyckats aktivera sämre mående, än mer skvätträdd för ljud, rörelser
allt som min hjärna uppfattar som farligt, men peppar peppar, epilepsin
inte påverkad...än.)
 
Just det, studien som vi så hoppades på att få delta i, jag och min psykolog,
den blev nekad... Måste upp i nån granskningsnämnd isf, krångel med
att delta i en amerikansk studie kanske, jag vet inte, men ännu en sak
som kunnat bli så bra som sket sig. Känner mig lite tveksam inför den
här sommaren kan man säga. Platt fall, pannkaka, skit blev det av allt.
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: