- Aha, så det är så här jag mår ;)


myspaceclipart.com



Förutom att jag är en seg tanta som liksom inte mår allrasombäst
just nu så är nog allt ganska ok. Bara ordlös då, lite som vanligt.

Fick mig en förklaring av vilken sorts epilepsi jag har idag, vissa i
familjen är ganska pålästa just nu, och nä, det är inte jag. In i ena
örat o ut i det andra, in i skallen, snurra runt och *pooof* BORTA..

Men här får ni det, aktuell epilepsistatus hos oss :)

Jag har enkla partiella anfall, dotterns översättning till mig som följer:
- Hallucinationer, ryckningar (ryckningar) tuggningar och upprepningar
(bjuder på en extraknorr, gissa vem som skrev ryckningar 2 ggr? inte jag inte)

Sen är det komplexa partiella anfall, dottern tolkar åt mig igen:
- Gör ej personen medvetslös men påverkar medvetandet. Tex gå på ICA i
någon timme utan att lägga något i korgen "i sin egen värld" :)
(Gulligt va? Jag tycker att hon ska skriva en egen bok om det här
eftersom att hon ändå är den som ser det mest) Nu behöver jag
bara säga "gå på Ica" så kommer hon att förstå vad jag har pysslat
den dagen ;)

En del absenser/frånvaroattacker finns också, det förstår jag eftersom
att det ju faktiskt hörs när man säger det. Lite koll har jag allt!

Är länge sedan jag hade ett stort anfall, min nuvarande medicin håller mig
härligt fri från sådant men i omgångar, som just nu så önskar jag nästan
tillbaka ett stort anfall för att liksom "bli klar"... det är slitsamt att halka
omkring såhär mitt emellan. Tänker väl att det ska vara som en nysning,
bara jag får nysa ordentligt så ska det vara lugnt ett tag...ganska korkat
resonerat då varken nysningar eller epilepsi är så lättkontrollerat.

Nä, ska bara erkänna en sak också för att vara lite ärlig på sluttampen,
jag har INTE sett Uppdrag Granskning i kväll.. Skäms på mig, minst sagt!

Tur är att man kan sätta sig i lugn och ro o titta på datorn "annan dag",
nu ska jag åla mig i säng och ser fram emot en otroligt pigg och alert
tanta i morgon, det börjar vara dags för det känns det som,
natti på er allihopa!


1 Pia:

skriven

Intressant att få förklarat lite hur ep kan vara. Inte så intressant att ha det förstås, och det kan jag förstå!!! Det måste vara skitjobbigt ju! :(

Kram på dig!!!

2 A:

skriven

Testar att kommentera här! Har provat två ggr på inlägget ovan, men det kommer inte upp nånting....

3 Åsa:

skriven

Bra jämförelse med nysningen, som du säger är den ej kontolerbar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: