- Samma gamla vanliga skitsnack....


(bilden, föreställande en kvinnlig amerikansk arbetare,
i Baytown, Texas, iförd gasmask, 1944
har jag lånat härifrån, visst är den häftig?)


Härlig promenad jag tog mig, timmarna har gått idag och jag har liksom inte
fått tummen ur eftersom att det ju var så "ruskigt väder" ute... Inte ens jag
själv köper egentligen den ursäkten om jag ska vara ärlig, det finns inga
dåliga väder, bara urusla kläder..

Det är några få saker som kan tvinga ut mig ur värmen, nikotin, medicin
eller "brun bubbeldrick-in"....  Nu handlade det om det sista, det otroligt
onödiga och fjantiga, men det blev liksom akut, en liten detalj är den att
jag egentligen inte ens behöver sitta och dricka det, bara jag har nåt som
fräser lite i ett glas bredvid mig är jag nöjd. Eller förresten, bara jag har
något brunt i ett glas bredvid mig funkar också :)

I varje fall så hamnade jag utomhus, givetvis hade snön börjat falla,
eller vad kallar man det i en smärre storm? Snön hade börjat attackera?
Vi har årets första omgång av tokhalka, ett fint puderlager snö ovanpå och
lyckan är gjord....

Men, jag ramlade inte, jag sitter här med mitt bubbel och det är väl skit
sak samma om jag gav mig ut för att införskaffa onyttigheter eller ej,
lite promenad blev det ju ändå så jag kan nästan kalla mig nyttig


Det jag tänkte skriva, vilket försvann under tiden datorn startade
och jag fick av mig  ytterkläderna, var beskrivningen av doftupplevelsen
jag fick på köpet på vägen hem....

Tänk er ett jädra blåsväder, i Umeå blåser det som regel alltid från
ALLA håll samtidigt så jag hade inte bara motvind utan även sid- och
medvind förstås!

Framför mig går två personer med varsin en hund...
För att göra berättelsen kort, antingen hade någon av dessa
två personer magsjukan från.... eller så var det hundarna som
var AKUT bajsnödiga... o_O

SOM det stank surfis alltså....

Herregud, innan vovvarna kom till "bajsvänligt" territorium
trodde jag seriöst att jag skulle kräkas... Och jo, jag vet hur
en hundfis kan lukta, men jag har aldrig så totalt överrumplats
av en så MASSIV skitdoft utomhus...


Och nu var tanken att jag skulle äta,
känns inte lika akut längre....


1 Särfisbot:

skriven

Om man vore religiös på nått vis kunde man tro att det var en "Act Of God" (omfattas INTE av försäkringen) - där vår Herre i all sin vänlighet sökte dämpa din saknad av ditt särbo!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: