- Söndagskräk.....




Ok, vet inte vad som är mest akut, min annalkande panik för att nästa lass
som vår hypereffektive snöröjare lägger av kommer att hamna i antingen
dotterns sovrum eller rätt in i vardagsrummet, eller det faktum att världen
är totalt upp och ner?!


Självklart är det oerhört mycket mer vansinnigt att mödrar i dagens Sverige ska
riskera att få stenar kastade på sig och sina barn, mötas av glåpord och hat bara
för att de har en annan hudfärg än "ursprungssvensken" eller vad vi nu ska kalla
den där "riktige" svenska medborgaren?!?

Läs Stenen i ryggen blev droppen - Sydsvenskan 9/1



Att Mona Sahlin kliver in i matchen 24 dagar EFTER omröstningen i vår svenska
riksdag angående den väldigt omdebatterade sjukförsäkringen med sitt debattinlägg
hos Expressen - Sverige förlorat sin anständighet är för mig också rent åt h-vete..


VI VET att det har gått ett år, 374 dagar om jag räknat rätt, sedan bomben briserade,
VI VET att människor utförsäkras och VI VET att det kostar massor framförallt i rent
mänskligt lidande....tro mig, jag vet.

Har ni inte läst Sveket - det blogginlägg som rörde om i svensk politik i höstas
men ändå inte kunde vända skutan rätt, läs omedelbums här:

Sveket -  Emelies egna berättelse om sin mamma Annika


Kanske är jag bitter, kanske bara dum,
men det känns banne mig som
too little, too f-cking late....


"Jag kan inte dra någon annan slutsats än att i det Sverige, som den borgerliga
regeringen nu skapar, är strikta tidsgränser viktigare än människors hälsa. Vi har alla kunnat
följa de många människor som mår väldigt dåligt, cancersjuka, sköra människor med stort
behov av stöd som utförsäkras.

Vi möter människor som är sjuka, svaga och i stort behov av vår gemensamma solidaritet och
nu behandlas kallt, hårt och okänsligt. Människor som bevisligen är svårt sjuka behandlas som
vore de fuskare och en belastning för samhället." expressen



Ja ni, jag vet inte, jag är allt utom sugen på att ingå i gruppen
"människor som mår väldigt dåligt, cancersjuka, sköra med stort behov av stöd"
för hela formuleringshysterin kring det hela får mig bara att känna mig ÄN MER
värdelös.... Bara se till att laga mig så ska jag försvinna ur alla register, BUMS,
men innan dess är jag och mina likar en evig vagel i ögat på sittande regering...



1 Pia:

skriven

Det är trist när reaktionen kommer NU, när det liksom är kört. Varför tog de inte i med hårdhandskarna INNAN valet?? :o(

Trist med snöhögen.. men när solen väl kommer, ja då sjunker nog högen rätt snabbt.

Kram!

2 gladulle:

skriven

Ja det är inte lätt med all snö, i dag var jag jätte nöjd över snöslunga våran den fick arbeta hårt med all blötsnö som kommit.



Sen är det bara att inse att det vi vanliga dödliga har "sett" för länge sedan tar tydligen tid för vissa. sorgligt men sant.



Ha en skön kväll

3 litengubbe:

skriven

Du besitter klarsynthet, min ljuva, vi får hoppas att den smittar av sig.

Storenom kärlekenom på duenom


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: