- Swedbanks citykontor i Umeå..... så oerhört lite imponerad jag är


(bilden bara passade så bra, sen är det givetvis länkad till boken också)


Idag var jag en duktig tanta som stolpade iväg till Swedbank för att göra en
stycket insättning på särbot´s bankkonto. Ni vet det där otroligt upphetsande
mötet med köer i evighet och personal som nästan fräser när man kommer
fram till deras lucka...

Jag hade skrivit insättningsblanketten, fyllt i kontonumret (helt korrekt fast
"hon den där" påstod att inte ens det var rätt...), skrivit hans namn som mot-
tagare och mig själv som insättare, dvs någon annan än kontoinnehavaren.

- Varifrån kommer de där pengarna?! säger "hon den där"

Eehhhhh, nu hängde jag inte riktigt med men sa att jag ju skulle
sätta in pengarna på hans konto, och hon envisades återigen
med att få reda på VARIFRÅN pengarna kom ?!

Vad har jag missat? NÄR blev det hennes angelägenhet varifrån de sedlar
jag har i näven kommer ifrån? Om jag vore aningens mer paranoid skulle jag
misstänkt att det nog minsann står "PARASITERANDE S.K SJUKSKRIVEN" i min
panna, för många pengar för att vara "sant"........
men nu kunde jag inte annat säga än vad som ju var sanningen.

Jag ville göra en insättning åt min särbo, med hans pengar
hans eget privata bankkonto.

Han befann sig hemma, 30 mil bort så det föll sig liksom lite mer
naturligt att jag skulle göra det (sa jag inte, men tänkte....)


Givetvis skulle hon då veta varifrån HANS pengar kom....... Att jag sa att han skulle
sätta in pengar från sitt företag gjorde inte saken enklare, då skulle hon ha 250:- i
avgift och gav mig en blankett att fylla i. Tydligen är mitt namn, min adress och mitt
telefonnummer lika viktigt som en redogörelse för vad hans företag sysslade med.

För att köra Twitter-termonologi #FAIL, #MEGAFAIL #FAILBANK


Enligt Swedbanks egen hemsida (som givetvis har smugit in en liten rad om att lokala
avvikelser kan förekomma). På hemsidan står nämligen klart och tydligt att:
Insättning/Överföring till annat konto i banken kostar 0:-

Men enligt Gunilla så skulle jag betala 250:- för en insättning på ett privatkonto,
baserat på att jag ju inte kunde redogöra hur i all världen jag skulle ha kunnat
samla på mig alla dessa pengar och jag också tyckte att det var lämpligt att tala
sanning.(blev i hennes lilla snäva värld en "företagsinbetalning", dock på ett
personligt konto....? ) Pengar som pengar, eller?

Eftersom att jag var risig, suttit och väntat tillräckligt länge och inte fixade att gå
ut till bankomaten utanför för att ta ut den där 100:- som hon sansade sig till att
kräva, och börja om med köandet igen, så fick inte särbon in alla SINA pengar på
sitt privata konto. Nej, för så enkelt kan det inte vara. INTE om man går till Swedbank
nere på stan i Umeå i varje fall.

(kan dock tipsa, från säkra källor, att Swedbank på Mariedal
är MYCKET mer serviceinriktad och jobbar MED sina kunder
snarare än MOT.... *blink blink*)


Nä, tacka vet jag Nordea, här byts ingen bank om det inte
handlar om tvång, vilket jag inte är mottaglig inför och för
det förtifjärde, ett väldigt hett tips:


OM någon kund säger att hon/han är epileptiker och egentligen
skulle behöva lägga sig ner, lägg ner tjafsandet och agera lite
humant, tipset om att jag skulle ut och köa vid Bankomaten för
att själv lägga ut för er "avgift" var USELT...minst sagt





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: