- Ljuset vänder åter....




men det är visst något i vägen.....

I år har jag inte bara en snöhög utanför vardagsrummet,
ny traktor, bättre skottning men MER högar... Nu har jag
TRE stycken som ligger över fönsterhöjd nästan!


Så visst kommer ljuset åter men hmm,
det tar nog ett tag innan man får fullt
solsken in i mitt vardagsrum igen...

Håller på att försöka väcka ett stycke särbo som kom
nerdimpandes vid halv tolv-snåret i går kväll... Känns
ju som att halva dagen redan gått bara för att jag själv
vinglade upp strax efter nio.


Dagens måste är få men viktiga, nu när jag har bil så
är det matshopping som gäller, skönt att komma ut innan
det blir mörkt så jag slipper tjafset med bländande ljus
överallt. Tänkte ramla inom Kapp-Ahl också för att kanske,
ett stort kanske, fynda något för julklappspresentkortet.


Sen tänkte jag satsa på en riktig lördagsmiddag,
om inte det "ilet" hinner gå över förstås :)





Förresten, ni måste få se min spådom i lyckokakan
från onsdagens kinamat, känner mig riktigt nöjd
med den!





1 A:

skriven

Ingen fara, du är välkommen att "svamla" så mycket du bara vill:) Är själv rätt seg på att både skriva själv och kommentera periodvis. Läser hos folk, men kommer mig inte för att skriva, då så kreativa aktiviteter kräver en massa energi:)

Du skulle se snöhögarna här utanför mig, i mitt bostadsområde!! Rena fjällen har det blivit här i min lilla stockholmsförort!! Bara att ta fram skidorna för den som vill:)

KRAMAR!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: