- En ansvarsfull investering, inte likt en litentanta...




Ett försök till att visa upp mina oerhört väl använda glasögon, införskaffade redan
1994 med ett litet tillskott från sociala faktiskt. Det här var på den gamla tiden då
jag arbetade som elevassistent och försökte få en 75%-ig tjänst, av en 88%-ig dito
att räcka runt varje månad till både boende och mat....


Nu har jag tagit tjuren vid hornen, äntligen, och ringt runt till olika optiker här i stan.
För 295:- får jag en synundersökning och sen "bär det iväg" till Lensway där jag ska
gotta mig i billiga glasögon! Mycket vatten har flutit under broarna sedan senaste
kollen, glasögonen ovan är totalt uttöjda, på ett mekaniskt sätt.... skalmarna pekar
mer rätt ut än vad som passar min egen anatomi, glasen är vinklade framåt så till
den milda grad att jag var tvungen att palla upp dom med musen...haha!


De stämmer varken med min syn eller mitt huvud för att göra det enkelt,
orkar inte vänta längre utan ordnar det hela trots att jag säkert har några
medicinbyten kvar, de som har en tendens att påverka synen otroligt, och
kommer det att bli en epilepsiop. så vet man ju inte heller vad som sker,
men det struntar jag i. Dags för lite klarare syn på omgivningen :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: