- Det känns som att "ni" bara tittar på.....




För att förtydliga mig lite så lånar jag en kommentar från
där Kerstin/Motvallsbloggen beskriver det klockrent!


Först slog de ut invandrarna, men jag brydde mig inte för jag var ju inte invandrare.
Sen slog de ut de sjuka, men jag brydde mig inte för jag var ju inte sjuk.
Så slog de ut fackföreningarna, men jag brydde mig inte, för jag behövde ju inte någon fackförening.
Därefter slog de ut de arbetslösa men jag brydde mig inte för jag var ju inte arbetslös.
Sedan slog de ut de lite äldre i arbetskraften, men jag brydde mig inte för jag var ju inte lite äldre.
Slutligen slog de ut mig – och det hade jag ju inte räknat med eftersom jag är perfekt på alla sätt och vis och aldrig hade tänkt mig att bli äldre, sjuk eller arbetslös."
"..Först slog de ut invandrarna, men jag brydde mig inte för jag
var ju inte invandrare.

Sen slog de ut de sjuka, men jag brydde mig inte för jag var ju inte sjuk.

Så slog de ut fackföreningarna, men jag brydde mig inte, för jag behövde
ju inte någon fackförening.

Därefter slog de ut de arbetslösa men jag brydde mig inte för jag var ju inte
arbetslös.

Sedan slog de ut de lite äldre i arbetskraften, men jag brydde mig inte
för jag var ju inte lite äldre.

Slutligen slog de ut mig – och det hade jag ju inte räknat med
eftersom jag är perfekt på alla sätt och vis och aldrig hade tänkt mig
att bli äldre, sjuk eller arbetslös."




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: