- Suck...


Ser en sliten sk a-lagare på busstationen. Vilket kallt land det har blivit, har får inte
åka med på bussen, vänder om, vinglar till och slår sig ordentligt i huvudet mot buss-
kuren. Flaskorna klirrar till men verkar hålla, huvudet däremot?

Jag vill inte vara en sån feg jävel men kan ju inte ens
garantera att jag fixar att hjälpa honom....

Självklart tänker jag tanken att det kunde vara jag själv,
skulle folk bara titta bort då? Varför är vi så snabba att
vända bort vår blick oavsett om det handlar om någon
som är sjuk eller påverkad? Sånt kan man ju faktiskt inte
veta, eller hur? Det ska inte spela någon roll heller, vi
måste hitta tillbaka till någon sorts vettiga värderingar!

Har mina papper från Af i ryggsäcken, jag kunde lika gärna
ha supit bort mitt liv, ingen går säker. Livet är ju det som
händer oavsett vilja eller ambition kan man hamna fel.

Lika äcklad av mig själv som vanligt, någon gång ska jag
göra rätt, ALLA människor är lika mycket värda, måste
banka in det i min egen skalle!!

Hur det gick för mig hos Af? Vet inte om jag ska gråta eller
andas ut, jag kan inte allt, jag är inte samma tanta. I mina
egna ögon duger jag inte, ungefär som farbrorn nere på stan..


(någon som vill ta över min tandvärk?????)
1 MDAMZ/Inspirerar:

skriven

Lilltanta tack för att du påtalade felet för mig. Nu är det åtgärdat

2 Pia Hagman:

skriven

Nå näää, ingen mera värk i käften för mig, tack!!! ;o)

Skämt åsido, förstår ju att det inte är bokstavligt talat du menar.. Jag har inte gått i "dina skor" men jag minns känslan av att inte vara värd något från när jag gick hemma sjukskriven en längre period.(Jag är röd, men då var sossarna inte så jäkla bra.. ingen rehab utan jag fixade allt själv, t o m vad jag behövde från sjukvården!) Det där på en!!! Men du är bra, du är kompetent, du har massor att tillföra samhället på ett eller annat sätt..

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: