- Vårt arbetarparti och den vanvettiga sjukreformen


Tänker göra det oerhört enkelt för mig, bara tala om att idag
är det återigen ett intressant inlägg på Ett Hjärta Rött.


Ilse-Marie var starkare än mig, hon tittade i Moderaternas
valfolder.... Jag kan erkänna att jag i ren och skär och måhända
patetisk ilska rev både KD´s och tidigare nämnda Moderater´s
sedlar i MÅNGA bitar! Jag strimlade dem, det sista jag
vill se är Reinfeldt´s skenheliga ansikte, givetvis mötte Måddan
exakt samma öde för jag tror definitivt INTE på att strö salt
i redan öppna sår!!

Här hemma är ni väck, ni ligger i små, små flisor i återvinnings-
kassen och jag skulle bli förvånad om någon ens skulle kunna
lista ut vad det var för papper!

*andas ut*

Men trots att Fredrik mötte detta öde hos mig och min familj
så måste ni nästan ta vägen om Ett hjärta Rött ändå,
som vanligt proffsigt sammanställda siffror, svart på
vitt vad som har blivit så mycket bättre med



sen är det OBLIGATORISKT att klicka vidare till




Kjell Rautio redovisar AF och Fk´s senaste siffror angående utförsäkringen.
ÄNTLIGEN börjar det finnas på pränt, nu måste politikerna börja fundera,
medborgare ni måste våga ifrågasätta och vi måste utförsäkrade MÅSTE
få möjligheten till vårt människovärde åter!!

Några exempel:
- 0,8 procent hade återvänt till anställning hos sin
gamla arbetsgivare. Här är det, enligt AF/FK-uppgifterna oklart om och i
vilken omfattning dessa personer arbetade innan de utförsäkrades.

- Ungefär 28 procent (3 948 personer) fick fortfarande den 30 juni
aktivitetsstöd pga av att de deltog i ett arbetsmarkandspolitiskt program.
Arbetsförmågan hos denna grupp har således ännu inte prövats mot den
reguljära arbetsmarknaden. Hur många av dessa som, när de lämnar
AF-programmet, kommer att återvända till sjukförsäkringen är därför oklart


Äsch, det är ju korkat att rada upp allt här igen, läs inne hos
den eminente utredaren Kjell Rautio så får ni alla länkar med.



"Vi kan altså konstatera att siffrorna, rörande de som främst behöver medicinsk rehabilitering eller vård, kryper allt närmare den uppskattning (på drygt 60 procent) som gjordes av de anställda vid FK och AF i en undersökning av fackförbundet ST."


Och med min strulande skalle i beaktande så kanske ni förstår
att jag tillhör den lilla klicken svenskar som faktiskt INTE sett
på Herr Reinfeldt på ikväll, eller just nu .....

Jag har haft mina anfall idag, ALDRIG att jag utsätter mig för
den förmätne, dryge, cyniske egenkäre fan....
1 Eva:

skriven

Jag tänkte ungefär likadant, men råkade bläddra förbi herr R på TV:n. När jag då såg honom börja svettas och stamma lite över sjukförsäkringen stannade jag kvar. Han hade lite svårt där ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: