- Sjukan, mitt andra hem


Nu är det väl ändå inte så men just idag vill jag verkligen inte....
Måste försöka ta mig dit, i tid, ta mig till den arbetslivsintroduktion
jag hankar mig igenom och sen hem igen. Vilket pressat schema,
otroligt mycket att pyssla med...

Visst är det väl bra att regeringen agerar när de upptäcker saker
som inte fungerar i sina nya reformer förresten? Att de så sent som
25 mars i år beslutade sig för en förordningsändring vad gäller
Arbetsförmedlingens förmåga att ge ekonomiskt stöd till anordnare
av arbetsprövning (i maximalt 3 veckor) låter väl för underbart!


Tänk vad många nya arbeten vi utförsäkrade skapar ändå,
rena rama entreprenörshimlen har öppnat sig och allt, allt
kan vi tacka Alliansen för....

Äsch, nu skiter jag i det här, jag har ju fullt upp med
att ...... introduceras eller vad det nu hette, ni får ha
en bra dag där ute i Sverige, tänk en tanke på de som
inte riktigt är på topp bara.


Tänk efter, rösta rätt, rösta RÖTT!
1 Thalina:

skriven

Hej ! det var ett tag sen jag var här sist och jag ser att du fortsätter kämpa på.Här i Norrköping finns det också många som går på icke-jobb.Snacka om välfärd. Jag har redan röstat och det blir det samma som förr om åren men vet inte om det hjälper för det gjorde det inte förra gången. Stor kram till Dig Thalina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: