- Prisad vare alla nätskribenter, Ett hjärta RÖTT har alltid en plats i mitt hjärta!


Det är lite knepigt det här med utförsäkringen, känner mig lite som en
voyeur i andra människors liv och lidanden när jag försöker engagera
mig.

För så enkelt är det, jag är fortfarande lika korkad och lurad och tror
mitt i allt att jag faktiskt KAN jobba, bara jag skärper mig.... Klart att
jag kan jobba, kanske inte lika många timmar och kanske inte lika
hårt men KLART ATT JAG KAN, vad är man annars i samhället?

Inte blir det så snurrigt då med alla andra lurade svenskar, alla ni
som går omkring och tycker att neddragningarna inom sjukförsäkringen,
de där 12 miljarderna ni vet, är helt ok.

Herregud, hur kan jag ens drömma om att NI som sliter i ert anletes
svett för att ha råd att leva, RUTA och ROTA, resa och förverkliga er
skulle tänka tanken att man faktiskt kan befinna sig i en situation där
man helt enkelt inte orkar??

Nå ja, jag får väl jobba med mina "problem", efter bästa förmåga och
ekonomi, så får ni lulla vidare efter Reinfeldt och vänner. När jag tänker
efter så kanske det är lika bra, är ganska kinkig på vilka jag umgås med
nämligen..... Empati, gemensamt ansvar (törs inte skriva det där hemska
ordet S O L I D A R I T E T ... verkar vara nåt oerhört farligt med
det numer och jag vill ju inte skrämma er) omtanke och eftertanke är
ganska viktiga saker jag vill finna hos vänner nämligen....



Även om jag aldrig träffat Ilse-Marie, mest troligt inte heller kommer
att göra det, så får jag så sköna vibbar av hennes blogg och inlägg
att jag törs påstå att där, där finns medmänskliga kvalitéer av klass

sen är det definitivt inte något minus att hon
kan skriva utan att snubbla bort sig hela tiden haha!)





Sen har vi ju Bokstavsprinsessan,
ännu en duktig kvinna på nätet

1 MDAMZ/Inspirerar:

skriven

Hej Lilltanta

Jag har filmvisning hos mej ;)

2 Jenny:

skriven

Tack så mycket för din kommentar. Det är ju så att ECT orsakar många epeleptiska "symptom" och därmed också nackdelarna med det.



Ta hand om dig du med!

Kramar

3 ilse-marie:

skriven

Tack! Jag får "sköna vibbar" av din blogg också ;-) Du har inte bara ett varmt hjärta och medmänsklighet... jag tycker att du skriver både klokt och vettigt - och med en varm och härlig humor. / kram från ilse-marie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: