- Om jag riktigt förstår det här med "omförsäkringar" o sånt?


Det jag vet är att jag numer officiellt är utdömd som arbetskraft,
inte för alltid och ständigt och evigt, men det är ju inget jag vill
eller eftersträvar. Men för NU vill Arbetsförmedlingen egentligen
helst slippa se mig där, och det är meddelat till Försäkringskassan.

Man kan använda sig av samma intyg som tidigare inte räckte till,
nu har jag inte för tanke att gå på den niten dock utan samlar ihop
till något "bättre", något som inte går att bestrida eller ifrågasätta
utan här ska byggas ett vattentätt fall...

Från och med den 15 oktober är jag "sjuk" igen. Undrar hur positiv
min arbetsgivare ställer sig till det dock, hej och välkommen tillbaka,
jaha....du ska bara sjukskriva dig.....

Nå ja, det är vad jag vet än så länge, har ett par personer till jag ska
träffa i dag på eftermiddagen. Kanske får jag lite klarare bild av hur
och vad jag ska ta mig till då, känner mig fortfarande inte riktigt
bekväm i den "nygamla" situationen nämligen.

Jo men förresten,
jag vet ju en sak till, jag är utan SGI just nu, har precis pratat med
mitt lönekontor och fått en liten uppdatering av min inkomst...

(på pappret alltså)
man kan säga att jag får ungefär samma som en sån där "riktig"
arbetare minsann.. MER pengar, ivf på pappret än så länge =)








Njut av Eric Whitacre ljuvliga virtuella kör,
tänker lite på RESURS då,
vi är många som alla sjunger i samma kör
även om vi sitter i var sitt hörn av Sverige!




1 MDAMZ/Inspirerar:

skriven

ohajajajajpuff...vad ska jag säga ...hur många i din sits finns det inte efter att Reinfeldts politik visade sig inte vara healande ...ohajajajajpuff.

2 Katta & Doriz:

skriven

Åh, en sjuk tant får äntligen vara sjuk!!! Bussigt tycker jag. :-)

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: