- Om du inte är medvetslös så kan du jobba




Jag kan inte säga så mycket om det faktum att Anna Hedborg är
socialdemokrat, jag kan inte heller stå här som en idiot och påstå
att ALLT var bättre förr

MEN

jag tänker vara så kaxig och stor i truten och tjurskallig och fortsätta
att påstå att MASSOR har blivit sämre nu!

I dag skriver Jenny Fjell, grundaren av RESURS, ännu ett inlägg på
hon oförtrutet fortsätter kampen för oss utförsäkrade och utsatta i samhället.

Sista meningen skrämmer mig,

"Många av dem förlorar också sina anställningar eftersom de efter friskförklaringen
har icke godkänd frånvaro från arbetet."


Men återigen, det är MASSOR som skrämmer mig nuförtiden,
tror att det är en ganska vettig reaktion när man helt plötsligt
inte vet hur man ska fortsätta....

Härligt är då att kunna hitta igen alla dessa ord på känslor, händelser
och en massa bra tänk ute på nätet, bara för att mina ord börjar sina
innebär det långt ifrån att alla andra torkat ihop, men jag förstår och
jag delar vanmakten. Herregud, just vanmakt är den känsla jag vaknar
med och lika full av maktlöshet försöker jag somna på morgontimmarna..

Hos WobWorld hittar jag de här magiska orden,
han fångar min känsla, mina taffliga försök att
beskriva allt bleknar i jämförelsen!

"Självförhärligandet har ingen hejd.

Argument som att de nya Moderaterna uppmuntrar till arbete, att det ska löna sig att arbeta,

överröstar de få som frågar vad som händer med dem som inte kan arbeta fast de vill.

Alla tror sig vara oövervinneliga. Den snabba pengen är viktigare än den långsiktiga lyckan.

Dessutom glömmer man totalt att det aldrig lönat sig att inte arbeta.

Det har bara varit uthärdligt för dem som är tvingande att stå utanför.

Nu är det inte ens det."

Inför den kalla nya världen - WobWorld


1 Helena:

skriven

Ja det är mycket som skrämmer nu för tiden. Ibland tror (önskar) jag att jag ska vakna upp ur en dröm...

I Alliansen prat talas det fortfarande om att ALLA KAN arbeta, ingen är så sjuk. Att det skulle vara hjälp och stöd som erbjuds låter flått, men sanningen är något helt annat. Som du skrev känner även jag - har aldrig kännt mig SÅ utanför under min sjuktid som jag nu gör.

kram på Dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: