- Ok, nu har jag pratat med en läkare....


En väldigt sympatiskt kvinnlig läkare, tydligen redan min "egen" fast jag aldrig
anmält något intresse för just henne eller kanske inte känner mig så där värst
bekväm heller...

Nu hade jag absolut noll och INGEN nytta av det här besöket dock, hon är ju
inte min behandlande läkare, tro mig det vet jag om, men hon ska tydligen
vara mina samordnande läkare...


Vilket i sig inte fungerar då det ju knappt finns något att samordna,
inte ännu ivf. Jag är utspridd över hela spektrat, you name it, jag
har några rader här och några rader där.

Inte att förglömma min otroligt trevlige företagsläkare,
som dessvärre är helt ute ur bilden numer pga strikt ekonomiska skäl....
(skulle vilja påstå att han kanske rentutav var för mänsklig, dvs såg till sina patienters hälsa...)

Nå ja, numer vet jag alltså inget mer ja, förutom att även läkare på HVC
uppfattat allt från att även cancerpatienter utförsäkras till att det inte är
kompetensen hos behandlande läkare som fk går efter vad gäller sina
bedömningar

- De (tappat ord.....) "ratar" ju även professorers sjukintyg så.......


Känner mig väldigt styrkt i kampen för min
rätt till rehabilitering och återvändo på arbets-
marknaden i takt med vad min hälsa kräver...

1 Malin Sörmlind:

skriven

HÄR hittar du min nya blogg vännen!



Kram



Malin

2 A:

skriven

Nej, det verkar ju onekligen så att det inte spelar någon roll alls vad behandlande läkare skrivit, fk vet alltid bättre. Vi kanske både mutar och hotar våra läkare till att skriva sjukintyg...Skulle verkligen inte vilja vara läkare i dagens läge, tala om att bli idiotförklarad i sitt yrke!!

Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: