- Människorna inom ALI`n är inte problemet




Jag har en väldigt rar förmedlare på Arbetsförmedlingen, jag tror nästan att
hon förstår hur det är att hamna i hela röran. Jag har också en väldigt fin tjej
som handleder (?) mig på min 3-veckors utredning, där jag sitter och viker
papper, laminerar papper och idag skriver av dokument i Word....

Jag tyckte väl iofs bra om min för..... min sån där som håller i min sjukpenning-
kvinna på fk också, innan hon ratade mina uschliga intyg i våras alltså.
Fast det hade ju egentligen inget med mina läkarintyg att göra, förutom ALLT,
och det var ju i stort sett obligatoriskt att "alla" skulle utförsäkras för att sedan
få möjligheten att återföras in i systemet igen... eller hur det nu var, egentligen...

Nu har jag samlat ihop skallen, frågade vad hon nu är-tjejen på vad det nu då
heter-stället som kollar av min förmåga, eller oförmåga? att arbeta, hur länge jag
skulle delta i den verksamheten. Oops, den tar visst slut nästa vecka...

Eftersom att man har möten efter sånt, antar jag? så var ju tanken den att det
skulle bli ett sånt till veckan men nä...min handläggare på Af är sjukskriven,
"planerad sjukskrivning". Som jag förstod det så blir det alltså inget möte alls
nästa vecka utan sen.....


Att jag ska till fk veckan efter det för ett möte verkar vara en helt annan sak,
om jag inte ens har något "resultat" att komma med från det här så har absolut
INGET förändras under hela min ALI... Inte ett dyft....


Jag förstår ingenting, får inte ihop ett dyft och vet inte om det räcker som anledning
till att inte kunna kliva tillbaka på heltid eller inte, men rätt vad det är har jag bara
det att komma med.....

Nånstans är det vansinnigt fel, det existerar ingenting av nytta på Arbetsförmedlingen,
tyvärr, människorna är både rara och trevliga, men hur det ska hjälpa mig förstår jag
INTE ALLS!

Vill du läsa mer om vad ALI ska föreställa att vara, kolla
bara in länknamnet nedan så förstår du lite bättre kanske?




Jag har alltså inte LÄMNAT sjukförsäkringen, jag blev UTSPARKAD, jag är oerhört tacksam
för allt ert stöd och all er service (?) och rent ärligt så är jag en URUSEL arbetssökande som
blir knäckt av TVÅ ynka timmar´s pillimojsande i en ytterst skyddad miljö!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: