- Katrin Zytomierska kan det där om sjukpenningen, bara så att ni vet! (vad hon röstar på, hah...)





"Det var mycket snack om sjukpenningen. Folk som påstod att Moderaterna har tagit bort den.
Men det är ju nonsens. Moderaterna har inte alls tagit bort sjukpenningen de har gjort om den lite.
De har gjort så att man blir omförsäkrad om man inte blir frisk.


Blir man sjuk så får man sjukpenning. Men inte för alltid såklart. Jag kan inte förstå hur folk
kan tycka att det ska vara nån jävla livförsäkring. Om man blir frisk efter några år så ska
man väl börja jobba och sluta få sjukpenningen?


Är inte det helt solklart? Sossarna tycker att man blir sjuk och sen kan man få leva på bidraget tills
man dör. Trots att man blir frisk eller halvfrisk. Men om man är till exempel sjuk så att man inte kan
gå så kan man ju jobba med något där man sitter.


Kan man inte sitta kan man kanske gå! Moderaterna säger helt enkelt att man ska bli omprövad
efter en period. Är man fortfarande lika sjuk och inte ens kan jobba 25%, så får man behålla
sin penning. Ganska vettigt tycker jag."
Hemma -Katrin tänker till



Jag hoppas verkligen inte att folk läser Katrins blogg för annat än just ett garv. En blick
in i den där världen där man vet allt och kan allt och givetvis får TYCKA allt, allrahelst om
det ger högre besöksantal, för det är ju till syvende och sist PENGAR det handlar om för
Katrin...

Hon klassar sig själv som bloggandes FÖR Moderaterna, var ganska onödigt att hon
ens skrev det för det var ju otroligt solklart redan innan. Men, men, det drar väl upp
statistiken som gör att det klirrar till lite extra i plånboken. Frk Zytomierska bloggar
alltså för M, min andra favorit Linda Skugge började redan 2001 signalera om att hon
var en kd-smygis, skriver om Göran Hägglunds stöld av vanligheten från Mona ..



Jag kan bara kontra med VERKLIGHETEN
inte lika häftig, kontroversiell och den borde
inte vara så provocerande

bara just verklighet för många av oss....



1 Madeleineslife:

skriven

Tänk om det vore så enkelt som Katrin & moderaterna säger....!!!!



Vad nöjd jag skulle vara då! För då behövde jag ju inte sitta här längre.. Eller så kunde jag ju få min sjukersättning då jag inte ens kan jobbamina 25%. Men får jag det?!?! Svar NEEEEJ!!!!!!



Hmm, det är för få människor som lever i verkligheten! Sen att tro att "vi" vill deta?! Hallå!!! Vem vill leva det liv vi har? Kankse byta? Skulle inte tro att dom vill det. Men det är ju bara att fixa det då!! Eller hur, jo jag tar ett piller så är allt bra imorgon..



Do människor som säger annat än vi är dom som inte har upplevt det vi går igenom själva. För skulle jag kunna jobba, tror någon i sin vildaste fantasi att jag skulle välja detta då?!?!



Blir SÅ upprörd av detta! Men försöker att inte ta åt mig. Men vi har en chans att påverka detta nu. Kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: