- Känn ingen sorg....


Jo, jag känner en extrem sorg över de siffror som visar sig
på tv nu... Jag förstår inte hur ett främlingsfientligt parti som SD
kan komma sig in i riksdagen, det är för mig helt oerhört fel
och tyder på en rasism i mitt eget land som jag vägra att ta in!


Att Alliansen kan bli kvar är sorgliga nyheter,
har försökt argumentera för "min" eller "vår"
rätt som trasiga samhällsmedborgare att
få behålla, eller återvinna vår rätt till att
existera trots våra skavanker....


Det faller iofs helt in i SD´s tankesätt på nåt sjukt sätt,
vi är uppdelade i Sverige, inte bara VI svenskar och DE
DÄR invandrarna... Vi har ju också VI arbetare och DE
DÄR sjuka....
olika status, olika värde, olika rättigheter...


Önskar så att allt kan vända, klockan är ju bara
nio ännu, men jag mår apa, det var ju nu det skulle
vända och hoppet skulle återvända..


"Idag står valet mellan ett samhälle med vuxna människor som kan och vill
ta ansvar eller ett där vi tycker synd om alla, enligt mig."

ett litet citat från fb......säger massor om hur attityden
har förändrats under åren som gått....

1 Martina:

skriven

Det där citatet var nog bland det hemskaste jag har hört under dessa två dagar, fast då räknar jag inte med Blondinbellas parasitförklaring heller.



Vad hände med medmänsklihet och hjärta?

2 Helena:

skriven

Så tungt, trodde verkligen att det skulle bli seger för de RödGröna.

En förändring i rätt riktning, medkänsla, vikänsla coh ett rättvisare samhälle. Men istället blev det än värre.

Måste än då hitta kraften till motarbete - både mot Alliansen och de människofientliga som nu kommit in i vår riksdag.



Den starke är inte den som aldrig faller, utan den som finner styrkan att resa sig igen!



kram på Dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: