- Drömmen om.....


Ibland drömmer man så härligt, en period i livet när jag inte orkade med
så mycket så reste jag hela nätterna. Kan säkert ha hjälpt till att jag åt
en hel del smärtstillande de åren, diskbråcket bråkade på och till slut så
vill man ju bara få kunna ligga lite utan att vrida sig i smärta...

Jag kunde befinna mig i Tropikerna, på nån härlig söderhavsö eller varför
inte efter Route 66, drömställen sen barnsben, men numer är drömmarna
bara så "praktiska" och "verkliga" och tragiska....

I natt fick jag visst veta att jag hade ett hål på nät/horn eller nån annan
viktig hinna på ögat. Jag har lite problem med linserna nämligen och
vaknar ofta med igensvullna ögon... Nu kändes det inte så bra när jag
började vakna till, ligger där och andas stötvis och funderar hur i h-vete
jag ska kunna flänga omkring i mina vingliga glasögon från -94....

Andra nätter är det bara saker kring utförsäkringen, allt är klart, allt är
nollat, allt är åt helvete! Vaknar och är totalt i uppror över hur jag ska
kunna betala hyran....


Jag saknar mina mysiga, härliga "ta en paus från vardagen och njut lite
av livet"-drömmar. även om det är en sjuhelsickes massa krångel över-
allt kunde man väl få behålla sina små andningshål i vardagen, nätterna...

Ja, ja, jag anser ju att drömmar inte visar oss på framtiden eller nåt
annat flummigt utan oftast är den stund på dygnet då hjärnan får
spel och hanterar alla intryck hejvilt, vore då aningens sanslöst att tro
att jag skulle kunna få in någon sorts harmoni nattetid heller,
men man kan ju få drömma drömmen om en dröm?


Läser ett blogginlägg hos



"Alliansens sjuka offer skriver Aftonbladet.
Jag vill vända på rubriken och skriva Den sjuka Alliansens offer."


Så rätt, så rätt, och nu har vi alla möjlighet att plocka fram den
solidaritet som rimligtvis borde finnas kvar inom den svenska
folksjälen.


Det kunde vara du, glöm aldrig bort det när du tar din promenad
till vallokalen. Det kunde varit du som blivit sjuk, mist ditt arbete,
drabbats av dödsfall och tragedi inom din egen familj.

Hur vill DU att samhället ska fungera då?

Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov




(klicka ovan för länk)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: