- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov!





Vi har haft vår egen valrörelse här hemma, ganska behaglig om
än lite högljudd. Det gör ju dock mindre om man lever om som
vore det en slutspelsmatch för Tre Kronor när vi ändå håller på
samma lag, eller hur?

Vi ÄLSKAR Ohly´s leende, vi avgudar hans enkla svar, vi har
återtagit Mona till våra hjärtan för hon verkar ha kommit tillbaka
och Maria Wetterstrands härliga sätt att bemöta sura Maud!

Att den rödgröna röran inte kommer att vara perfekt är inget som
oroar mig, jag har likväl som er andra just upplevt 4 år med en
Allians som inte har vare sig skam eller vett i kroppen.

Ni må ha tjänat på deras politik, grattis och vad trevligt för er,
jag har i form av "icke-arbetare" gjort allt annat än just tjänat
och under de här fyra åren har jag hunnit med att flytta från
glesbygd till stad igen....

Det handlade ju lika mycket om att dottern skulle läsa på gymnasiet som att
JAG skulle ta mig tillbaka till mitt arbete igen. Men livet händer, hälsan kan
svikta, politiker kan ENVISAS med att driva sin vanvettiga politik och slut-
summan för mig personligen är bara den att numer så är jag utförsäkrad
särbo med väldigt skakigt under mina fötter...

Livet händer, allt kan man inte påverka, men en sak vi kan påverka
är hur Sverige ska vara. Vi har ju rätt att välja våra egna ledare, en
förmån och skyldighet som ingen ska ta lätt på. Soffliggarna gör det
allra bästa i att hålla truten inför mig åtminstone, ni inte bara skiter i
Sverige, ni struntar TOTALT i alla vi som blivit utförsäkrade och det är
helt i nivå med att stå bredvid mobbarna i skolan, bara stå och titta på
medans de sparkar på någon som redan ligger...

Jag vet vad jag ska rösta på, jag har aldrig någonsin under mina år
som röstberättigad svensk haft en så kraftig övertygelse om att NU,

nu MÅSTE vi vända skutan,

jag vill inte åka med mer om borgarna får styra för hur vi än vänder
och vrider på det så kommer vissa saker aldrig att ändras.

Vi har alla samma väg att gå och självklart väljer jag att leva mina
dagar bland människor som faktiskt förstår vad ordet solidaritet och
gemenskaphet betyder, det nya Sverige som visat sin fula nuna under
de sista åren är inget jag vill leva i.

Dagens fråga, kan det verkligen stämma att SD-politikern
skadat sig själv? Intressant, väldigt intressant..

1 Pia:

skriven

Ja, du vet hur jag tycker i den här frågan.. Det hade nog blivit rödgrönt oavsett.. men nu är det definitivt en solidaritetsfråga..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: