- Dagen efter är också dagen före, och en dag mitt i alltihopa....


Gillar du också olika?
HÄR hittar du vägar till att
visa upp dina egna åsikter


Jag tycker, jag tycker en massa och jag tycker ini helvete illa om vad som
pågår i Sverige nu. Jag kommer att fortsätta att tjata om utförsäkringarna,
det är MITT LIV det handlar om, varför skulle jag tystna då?


Efter en valrörelse som inte förräns i slutet kom att handla om just den viktiga frågan,
och som lämnar oss med en sån bitter smak i munnen kan väl inte annat än kallas för
totalt misslyckad?!


Minns ni Annika? Det utförsäkringsfallet som fick en enorm exponering i massmedia,
det fallet som lurade mig som utförsäkrad att tro att kanske skulle systemet ses över....

Inte blev det någon förändring, hennes utförsäkring står kvar, givetvis, trots Fk´s

"– Vi kommer att träffa henne på måndag, vi har ett alternativ till den ansökan
som finns som vi tror kanske kan lösa hennes ekonomiska situation"


"– Nej, det är inte värdigt om man helt saknar arbetsförmåga att man ska utsättas
för pressen att försöka komma in på arbetsmarknaden. Det här är ett individuellt
fall och jag hörde på radion att ansvarig på försäkringskassan sa att man redan på
måndag hoppas kunna lösa hennes mycket utsatta situation.
Det hoppas vi alla, för det är många som engagerat sig detta ärende."


Allt det var bara valfläsk, skitsnack, "hjälp nu händer det något bland folket, jag måste
kasta en godbit eller två att låta dem suga på i väntan..." Ja, i väntan på att det
skulle bli måndag, till pest har vi nu fått kolera, SD är inte acceptabelt i riksdagen, SD
som vågmästare är fruktansvärt och än mer skrämd blir jag när jag hör att det numera

Jag ska inte komma o påstå att innevånarna i Grästorp är större svin än de vi har här
i Umeå, alltså ja, de med åsikter som jag personligen har oerhört svårt att leva med,
SD kan nämligen stoltsera (?) med 1069 röster, utan de hade bara en högre andel totalt
förvirrade själar... dock MED nazistiska åsikter, skrämmande...

Om min egen statsdel varit Sverige hade allt varit så mycket bättre.
Här sopade de Rödgröna banan med 63,8 % mot Alliansens klena 29,6 %,
bara det att Vänsterpartiet själva hade 16,2 %!

Det kommer att kämpas som tusan, pengalös eller inte, här
trivs jag och här vill jag bo, får se det som en Rödgrön oas,
fast vi får inte glömma bort att i hela Umeå så har de Rödgröna
en fortsatt ohotad majoritet på 57,5 %!

En liten partyfilm avslutar jag med,
som kontrast...


1 lisa:

skriven

VARFOR jamfores SD med Nazisterna ????? de har ju ingenting alls med saken att gora .Det hela galler Sveriges framtid !VILL vi verkligen ha ett land som bestar av sa manga utlandska manniskor och sa mycket osvenska seder ?????

I mitt tycke har SD satt fragan pa sin spets och alla som haller med om detta har nu sin chans att oppet stodja ett annat och mycket mer ursprungligt Sverige an det som invandrarna haller pa att forvandla det till


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: